مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در پردیس بین‌المللی علم و فناوری ایران راه‌اندازی می‌شود

تهران - ایرنا - بدنبال توافقنامه میان پردیس (هاب) بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران و سازمان فنی‌ و حرفه‌ای استان تهران، مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با هدف ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در پردیس بین المللی علم و فناوری ایران راه‌اندازی می شود.  

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، در گامی مهم و راهبردی برای تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، هاب بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران و سازمان فنی‌ و حرفه‌ای استان تهران، توافقنامه‌ای را به امضا رساندند که بر اساس آن، مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با هدف ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در پردیس بین المللی علم و فناوری ایران راه‌اندازی خواهد شد.

این توافقنامه که با هدف بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های بی‌نظیر هر دو نهاد به امضا رسیده، نقشه راهی برای گسترش و ارائه هرگونه همکاری‌های جامع در حوزه‌های فناوری و نوآوری است.

بر اساس اعلام هاب بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران، طرفین در این توافقنامه متعهد شدند که با هم‌افزایی توانمندی‌ها و منابع خود، به تقویت زیرساخت‌های مهارت‌آموزی و نوآوری در کشور بپردازند.

این همکاری نه تنها به رشد و توسعه مهارت‌های نیروی کار کمک خواهد کرد، بلکه با ایجاد زمینه‌های جدید برای اشتغال، نقش مهمی در تحقق اهداف بلندمدت توسعه اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.

همچنین، هاب بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران قصد دارد با تمرکز بر فناوری‌های نوین و نوآوری، به بستری برای تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در حوزه‌های پیشرفته تبدیل شود.

هاب بین المللی فناوری و نوآوری ایران در منطقه ای استراتژیک و کوریدور تعاملات بین المللی ایران واقع شده است.

اگر این منطقه را یک مستطیل در نظر بگیریم یک ضلع آن مرقد مطهر امام خمینی (ره) ضلع دوم آن سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران به عنوان قدیمی ترین ومعتبر ترین مرکز پژوهشی بین المللی کشور قرار گرفته است.

ضلع سوم این مرکز فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و منطقه آزاد شهر فرودگاهی و ضلع چهارم آن شهرک صنعتی شمس آباد است.

همچنین در داخل این منطقه بزرگترین نمایشگاه بین المللی کشور و ساختمان های مرتبط، دانشگاه آزاد اسلامی (با بیش از ۳۰هزار دانشجو)، دانشگاه شاهد (با بیش از ۱۸۰ رشته و ۷ هزار دانشجو)، دانشگاه اهل بیت (ع) و پژوهشگاه امام خمینی (ره) و پهنای اراضی شهر آفتاب قرار گرفته که در طرح توسعه هاب بین الملل قسمت قابل توجهی از این اراضی به شهر هوشمند فناوری و نوآوری تبدیل خواهد شد.

علاوه بر موارد فوق دسترسی کم نظیر منطقه بین المللی فناوری و نوآوری ایران به عناصر ارتباطی نظیر بزرگراه خلیج فارس، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و خط آهن تهران - جنوب و خط یک و سه متروی شهری بر اهمیت استراتژیک این منطقه اضافه کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha