۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85575405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۵ درصد زائران اربعین از مرزشلمچه به عراق رفتند

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۱
کد خبر: 85575405
۲۵ درصد زائران اربعین از مرزشلمچه به عراق رفتند

آبادان - ایرنا - مسئول قرارگاه اربعین راهداری کشور در خوزستان با اشاره به خروج ۷۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه جهت شرکت در راهپیمایی اربعین گفت: ۲۵ درصد زائران اربعین از گذرگاه شلمچه رهسپار عتبات عالیات عراق شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا راستیار چهارشنبه شب در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شلمچه بعد از مهران دومین گذرگاه اربعین خروج زائران از کشور است.

وی اظهار کرد: سهم پایانه مرزی چذابه با عبور ۲۴۶ هزار زائر به عنوان چهارمین گذرگاه اربعین ۹ درصد عبور زائران را به خود اختصاص داده است.

راستیار گفت: مرز شلمچه با ۲۹ درصد ورودی زائر دومین مرز انتخابی زائران برای بازگشت از عراق است.

وی با اشاره به مدیریت سفر و آغاز بازگشت زائران از مرزهای کشور بخصوص مرز شلمچه گفت: مدیریت سفر زائران تامین ناوگان حمل و نقل برای انتقال زائران به استان‌های مختلف را راحت‌تر کرده است.

مسئول قرارگاه اربعین راهداری کشور در خوزستان گفت: برای تردد و جابجایی زائران در مرز شلمچه ۱۱ استان معین در منطقه حضور دارند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی انجام شده از روز جمعه تا یکشنبه بیشترین میزان بازگشت زائران را از مرزشلمچه شاهد خواهیم بود و این مهم نیازمند حضور ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران است که برای آن برنامه ریزی شده است.

راستیار اظهار کرد:عمده زائران در مرز چذابه با وسایل نقلیه شخصی خود را به مرز رساند و بومی استان خوزستان و یا از اتباع خارجی هستند که با همت راهداری خوزستان و تامین ناوگان اتوبوسی زائران از مرز به اهواز منتقل خواهند شد.

به گزارش ش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان است و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha