ثبت سالانه سه میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی گلستان

گرگان- ایرنا- جانشین مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد داروها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، گفت: سالانه سه میلیون بار مراجعه به مراکز تامین اجتماعی گلستان انجام می‌شود.

محمدرضا حسین‌پور روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت و سازمان تامین اجتماعی به بیماران خاص و سخت‌علاج توجه ویژه‌ای دارد و در همین راستا ۱۵۰ بیماری در فهرست بیماری‌های خاص و سخت‌علاج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ۹۵ درصد کل هزینه درمان را به بیماران خاص و سخت‌علاج پرداخت می‌کند.

جانشین مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان تاکید کرد: در گذشته تنها چند بیماری در فهرست بیماران خاص و سخت علاج قرار داشت که در دولت قبل، تعداد بیماران خاص و سخت‌علاج به ۱۵۰ بیماری افزایش یافت.

حسین‌پور بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان گلستان ۲ مرکز بیمارستانی در مرکز و شرق استان و ۹ مرکز سرپایی دارد که قریب به ۹۰ درصد داروها در این مراکز به طور رایگان در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اکثر داروها در مراکز تامین اجتماعی موجود است و بیماران برای تهیه آن مشکلی ندارند البته احتمال نبود برخی داروهای خارجی و خارج از تعرفه وجود دارد.

جانشین مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: آن دسته از بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی که نیاز به برخی اقلام دارویی خارج از تعهد بیمه‌ای دارند اما از توان مالی برای تهیه آن نیستند، می‌توانند از مساعدت مالی سازمان تامین اجتماعی معادل ۳۰ درصد هزینه دارو بهره‌مند شوند.

به گفته حسین‌پور؛ بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تمامی داروهای در تعهد بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت را می‌توانند از مراکز ملکی دریافت کنند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی با همه داروخانه‌های گلستان قرارداد دارد و ۷۰ درصد هزینه دارو بر عهده سازمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha