۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85575563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در زنجان به بالای ۴۰ درجه می‌رسد

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۱
کد خبر: 85575563
دمای هوا در زنجان به بالای ۴۰ درجه می‌رسد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی روزهای آینده هوای گرمی در استان مستقر خواهد شد و در مناطق گرمسیر حداکثر دماها به بیش از ۴۰ درجه خواهد رسید.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هوای گرم تا اواسط هفته آینده در استان حاکم خواهد بود، به هم استانی ها توصیه کرد، تا حد امکان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف تا قسمتی ابری است که این شرایط بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه و طی روزهای پیش رو شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم خواهد بود.

سلطانی پدیده جوی غالب را در اغلب نواحی استان وزش باد بیان کرد و اظهار داشت: سرعت وزش باد در برخی ساعات به حد نسبتا شدید می رسد.

وی گفت:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۲۳ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس به میزان نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد وافزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۷ و ۳۵ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۵ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۴ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha