آغاز طرح مطالعاتی احداث خط آهن نجف کربلا/استقرار ۱۰هزار نیرو برای تامین امنیت مراسم اربعین

تهران - ایرنا - استاندار نجف اشرف به اقدامات زیرساختی برای برگزاری مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: مرحله مطالعاتی طرح احداث خط آهن نجف کربلا آغاز شده است تا در آینده شاهد بهره‌مندی زائران و مسافران از حمل و نقل ریلی برای سفرهای زیارتی باشیم.

به گزارش ایرنا، یوسف مکی در دیدار با جمعی از فعالان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران، ضمن تمجید از رسانه‌ها در پوشش خبر اربعین، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی، همایشی عظیم برای مسلمانان جهان است.

وی در این نشست که رسانه‌های لبنانی هم حضور داشتند، گفت: در مراسم راهپیمایی اربعین امسال، ۱۰ هزار نیرو برای تامین امنیت و برگزاری این مراسم باشکوه در آرامش کامل اختصاص داده شده است و اربعین امسال بدون هرگونه مشکل امنیتی و در آرامش کامل در حال برگزاری است که نشان از تلاش دو کشور ایران و عراق دارد.

اختصاص صدها خودروی اورژانس در طول مسیر

مکی، اختصاص صدها خودروی اورژانس در طول مسیر پیاده‌روی اربعین را یکی از اقدامات برای تسهیل سفر برای اربعین امسال عنوان کرد و افزود: اختصاص صدها اتوبوس و مینی بوس برای انتقال رایگان زائران حسینی تنها گوشه‌ای از خدمت‌رسانی به زائران بود.

وی اضافه کرد: احداث چند مرکز درمانی سرپایی در مسیر نجف به کربلا در سال‌های گذشته و اولویت دهی به تامین برق مصرفی مواکب نسبت به برق شهری و صنعتی از اقدامات عراق برای راحتی زائران در همایش بزرگ اربعین بود.

آغاز طرح مطالعاتی احداث خط آهن نجف کربلا/استقرار ۱۰هزار نیرو برای تامین امنیت مراسم اربعین

کاشت هزاران اصله نهال در مسیر نجف به ‎کربلا

استاندار نجف اشرف، زیباسازی مسیر اربعین را از برنامه‌های جدی خود عنوان کرد و گفت: کاشت هزاران اصله نهال در مسیر نجف به ‎کربلا یکی از طرح‌های زیباسازی مسیر است که تا تکمیل مسیر ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha