۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبر: 85575625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۴۳۰ اثر در جهرم برای ثبت ملی

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبر: 85575625
شناسایی  ۴۳۰ اثر در جهرم برای ثبت ملی

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بیش از ۴۳۰ اثر تاریخی و دارای ارزش شهرستان جهرم را برای ثبت در فهرست میراث ملی شناسایی‌ کرده ایم یا در نوبت ثبت در فهرست قرار داده ایم.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز پنجشنبه با اعلام این خبر، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان جهرم در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

وی اعلام کرد: مرمت بافت تاریخی شهر جهرم در دستورکار قرار گرفته و بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار نیز به آن اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: در این قالب، پروژه مطالعاتی، مرمتی و حفاظتی بافت تاریخی شهر جهرم برنامه‌ریزی شده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در بافت تاریخی جهرم خانه‌ها، مساجد و آب انبار از دوره‌های متعدد تاریخی مانند صفویه، زندیه، قاجار و پهلوی اول و دوم وجود دارد.

وی عنوان کرد: بازنگری، تکمیل مطالعات، حفاظت و احیا بافت تاریخی شهر جهرم و همچنین تعمیرات و احیای جداره‌های باارزش تاریخی این بافت در دستور کار قرار دارد.
ثابت اقلیدی اضافه کرد: جهرم یکی از شهرهای برخوردار از سابقه تاریخی کهن در فارس به شمار می‌رود و غارسنگ شکنان و بازار جهرم از مهمترین میراث تاریخی آن است.

جهرم از شهرستان‌های فارس در ۱۸۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha