آلومینیوم - نساجی؛ هشتمین تلاش برای شکستن قفل دروازه ایرالکویی‌ها
آلومینیوم اراک - نساجی مازندران-/ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

ساری- ایرنا- ساکت الهامی و بازیکنانش امشب در اراک مقابل ایرالکویی‌ها به دنبال کسب نخستین امتیاز این فصل نساجی هستند تا ناکامی هفته نخست‌شان را حتی اگر شده با کسب یک امتیاز خارج از خانه جبران کنند و طلسم گل نخوردن آلومینیوم مقابل نساجی در هفت مسابقه رودرروی ۲ تیم از فینال جام حذفی تا کنون را بشکنند و پس از حدود ۶۰۰ دقیقه دروازه اراکی‌ها را باز کنند.

به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امشب با انجام چهار مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها از ساعت ۱۹و ۳۰ دقیقه تیم فوتبال نساجی مازندران باید در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف آلومینیوم این شهر برود.

نساجی که دیدار هفته نخست این فصل را در مسابقه‌ای خانگی مقابل فولاد خوزستان با ناکامی و پذیرش شکست پشت‌سر گذاشت، امشب برای این‌که نگرانی‌های هواداران بیشتر نشود و با خیالی آسوده‌تر به استقبال دیدار خانگی هفته سوم مقابل گل‌گهر سیرجان برود باید دست پر از اراک برگردد و دست‌کم یک امتیاز کسب کند.

البته الهامی و بازیکنانش کار ساده‌ای در این زمینه ندارند. آلومینیوم اراک به سرمربیگری سید مجتبی حسینی در وضعیت مناسبی قرار دارد و بر خلاف نساجی فصل گذشته را بدون دغدغه و نگرانی بابت سقوط به پایان رساند. اما نساجی در دیدار هفته نخست نشان داد که هنوز به هماهنگی لازم نرسیده و به گفته مصطفی صداقت بازیکنانش ایرادهای زیادی داشتند.

ساکت الهامی که در ۱۳ هفته پایانی فصل گذشته توانست برای دومین بار ناجی نساجی شود و این تیم را از سقوط به لیگ آزادگان نجات دهد، در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌وسوم با این‌که تیمی بحران‌زده را تحویل گرفت انسجام تیمی خوبی در نساجی ایجاد کرد و هماهنگی لازم در تیم به چشم می‌آمد. بر همین اساس هواداران امیدوارند که نساجی با الهامی در این فصل نیز بتواند همان عملکرد ۱۳ هفته پایانی فصل گذشته را تکرار کند.

آلومینیوم - نساجی؛ هشتمین تلاش برای شکستن قفل دروازه ایرالکویی‌ها

اضافه شدن چند بازیکن به تیم الهامی هم امیدواری هواداران به بهبود عملکرد نساجی را بیشتر کرده است. حضور سیامک نعمتی در ترکیب نساجی یکی از نقاط قوت این تیم برای بازی‌سازی و مدیریت میانه میدان است که در نیمه دوم دیدار هفته نخست مقابل فولاد این اثرگذاری به چشم آمد. نعمتی توانست با تجربه و هوشمندی‌اش نساجی را به جلو هدایت کند و حتی یک موقعیت جدی گل هم برای عباس‌زاده ایجاد کرد که کاپیتان نساجی نتوانست به درستی از آن بهره بگیرد.

مصدومیت چند بازیکن کلیدی آلومینیوم اراک هم می‌تواند برای بازیکنان نساجی فرصتی باشد تا بهتر برنامه‌های تاکتیکی کادر فنی را در زمین اجرا کنند و فشار کمتری از سوی میزبان بر آن‌ها تحمیل شود.

آلومینیوم در دیدار هفته نخست مهمان استقلال خوزستان شد و توانست با تساوی بدون گل یک امتیاز از این مسابقه خارج از خانه کسب کند تا در نخستین بازی خانگی فصل جدیدش به مصاف نساجی برود و امیدوار به کسب هر سه امتیاز باشد.

بازی‌های رودررو

علاوه بر مسابقات بین نساجی و آلومینیوم که در لیگ آزادگان برگزار شده بود، از زمان صعود آلومینیوم اراک به لیگ برتر در فصل بیستم تا کنون ۲ تیم هشت بار در لیگ برتر و سه بار در جام حذفی مقابل هم قرار گرفتند که در مجموع از این ۱۱ تقابل در جام حذفی و لیگ برتر، سه بار نساجی پیروز شد و چهار بازی را نیز اراکی‌ها به سود خود تمام کردند. چهار دیدار هم با تساوی پایان یافت. مهم‌ترین دیدار ۲ تیم هم تقابل‌شان در فینال جام حذفی بود.

آلومینیوم - نساجی؛ هشتمین تلاش برای شکستن قفل دروازه ایرالکویی‌ها
قهرمانی نساجی در جام حذفی / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

هرچند که تقابل با نساجی برای اراکی‌ها یادآور حسرتی بزرگ و دور ماندن از جام قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی ایران است، اما آن‌ها از همان بازی به بعد در هیچ کدام از مسابقاتی که با نساجی داشتند در وقت قانونی مسابقه شکست نخوردند.

نخستین برد نساجی مقابل اراکی‌ها آبان ۱۳۹۹ در نخستین هفته لیگ بیستم رقم خورد. آلیومینیوم که تازه به لیگ برتر راه یافته بود در هفته نخست لیگ بیستم باید از نساجی میزبانی می‌کرد و در نخستین دیدار لیگ برتری‌اش بازی را با گل‌های سعید بیگی، حامد شیری و میلاد کمندانی ۳ – ۰ صفر به تیم وحید فاضلی واگذار کرد.

طلسم ۶۰۰ دقیقه‌ای درواز آلومینیوم مقابل نساجی

دومین برد نساجی مقابل آلومینیوم هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ در مهم‌ترین مسابقه تاریخ ۶۵ ساله این باشگاه مازندرانی رقم خورد؛ فینال جام حذفی. نساجی توانست حساس‌ترین مسابقه تاریخ هر ۲ باشگاه را با تک‌گل مهرداد عبدی با نتیجه ۱ – ۰ به سود خود تمام کند و قهرمان جام حذفی شود.

آلومینیوم - نساجی؛ هشتمین تلاش برای شکستن قفل دروازه ایرالکویی‌ها
نساجی - آلومینیوم / فینال جام حذفی - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

پس از آن مسابقه نساجی در هیچ کدام از تقابل‌هایی که با آلومینیوم اراک داشت موفق به برد در وقت‌های قانونی نشد و حتی توپی را هم وارد دروازه ایرالکو نکرد. یعنی آخرین گلی که نساجی وارد دروازه آلومینیوم کرد ۸۴۹ روز پیش ثبت شد و پس از آن در هفت مسابقه‌ای که ۲ تیم به مصاف هم رفتند نساجی نه موفق به کسب برد در جریان مسابقه شد و نه توانست دروازه آلومینیوم را باز کند.

نساجی هفت روز پس از آن مسابقه در لیگ برتر به مصاف آلومینیوم رفت و بازی با تساوی بدون گل پایان یافت. دیدار رفت ۲ تیم روز ۶ آبان ۱۴۰۱ در هفته یازدهم لیگ بیست‌ودوم با برد ۳ – ۰ آلومینیوم در اراک به پایان رسید.

تقابل بعدی نساجی و آلومینیوم ۲ اسفند ۱۴۰۱ در اراک و مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی رقم خورد که نساجی پس از تساوی بدون گل موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ – ۵ آلومینیوم را شکست دهد.

آلومینیوم - نساجی؛ هشتمین تلاش برای شکستن قفل دروازه ایرالکویی‌ها
آلومینیوم - نساجی / مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی - ۲ اسفند ۱۴۰۱

۲۵ فروردین ۱۴۰۲ بازی برگشت ۲ تیم در فصل بیست‌ودوم به میزبانی نساجی بدون گل تمام شد تا کماکان دروازه آلومینیوم مقابل نساجی بسته بماند.

نساجی و آلومینیوم پس از آن تساوی بدون گل، سه بار دیگر به مصاف هم رفتند که ۲ بازی مربوط به دیدارهای رفت و برگشت لیگ بیست‌وسوم و یک بازی هم در چارچوب رقابت‌های جام حذفی برگزار شد و نساجی در هر سه مسابقه با نتیجه ۱ – ۰ شکست خورد. نساجی در ۲ مسابقه از این سه مسابقه نیز میزبان بود.

از گل دقیقه ۵۸ مهرداد عبدی به آلومینیوم اراک در فینال جام حذفی تا امروز ۲ تیم در هفت مسابقه به مصاف هم رفتند و اراکی‌ها نزدیک به ۶۰۰ دقیقه است که دروازه‌شان را مقابل نساجی بسته نگه داشته‌اند.

به این ترتیب نساجی در هفت مسابقه اخیرش مقابل آلومینیوم اراک موفق به باز کردن دروازه این تیم نشده و امشب باید تلاش کند تا ابتدا این طلسم را بشکند.

آلومینیوم با یک امتیازی که در اهواز کسب کرد در رتبه نهم جدول قرار دارد و نساجی هم یکی از ۶ تیم بازنده هفته نخست است که فعلا بدون امتیاز در رتبه سیزدهم ایستاده است.

داوری این مسابقه را موعود بنیادی‌فر انجام می‌دهد و علیرضا ایلدروم و عباس پورحیدری کمک‌های او در این مسابقه هستند. وحید زمانی به عنوان داور چهارم کادر داوری را همراهی می‌کند و با توجه به استفاده از VAR در داوری این مسابقه، محمدحسین زاهدی‌فرد کمک‌داور ویدئویی مسابقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha