چهار جوجه جغدشاخ‌دار در چهارمحال و بختیاری به دامان طبیعت بازگشتند

شهرکرد- ایرنا- رییس حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از تیمار و رهاسازی چهار بچه جغد شاخ‌دار در مناطق حفاظت‌شده استان خبر داد.

فهمیه اسلامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوجه جغدها نزدیک ۲ ماه گذشته توسط یکی از دوستداران طبیعت به مرکز درمانی و بازپروری حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان انتقال داده شده بود.

به گفته وی، در این مدت به دلیل اینکه این جوجه‌ها از زیستگاه خود جدا شده بودند مراحل تیمار، تغذیه اصولی، توانبخشی حرکتی و پرواز برای بقا در طبیعت با حساسیت ویژه برای این گونه‌های حفاظت شده انجام شد.

وی از مردم استان به خصوص کوهنوردان و طبعیت‌گردها درخواست کرد؛ در صورتی که با جوجه پرنده شکاری و یا بچه هر حیات وحشی مواجه شدند به آنها دست نزدند.

به گفته اسلامی، مادر این حیات وحش در همان نزدیکی در حال تامین غذا است و جدا شدن بچه‌های پرندگان شکاری و یا حیات وحش از مادر و زیستگاه اصلی درست نیست.

به گزارش ایرنا، جغد گوش‌دراز یا جغد شاخدار(نام علمی: Asio otus) گونه‌ای از سرده جغدهای گوشدار و راسته جغدسانان است که در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا زادآوری می‌کند، این پرنده حدود ۳۶ سانتی‌متر دراز دارد.

این پرنده در مناطق جنگلی به سر برده و در آشیانه‌های متروک با روی زمین تخم‌گذاری می‌کند و این پرنده را در حالت نشسته از روی گوش‌پرهای بلندش به آسانی می‌توان شناسایی کرد، اما گاهی هنگام استراحت گوش‌پرهایش را جمع می‌کند، تغذیه این گونه جغد، از پستانداران کوچک، پرندگان و حشرات است و برای نشستن بیشتر درخت‌های سوزنی‌برگ را برمی‌گزیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha