چمران: ثبت خاطره برای کودکان و نوجوانان در ایام اربعین آینده آنها را می‌سازد

تهران بزرگ- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همین که برای کودکان و نوجوانان برنامه خوب و متنوعی پیش‌بینی شده و حس می‌کنند در فضای اربعین به آنها توجه شده بسیار قابل تجلیل است و بدون شک ثبت خاطره برای آنها در ایام اربعین آینده‌ آنها را می‌سازد.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز پنجشنبه در مسیر طریق نجف به کربلا  با اشاره به فعالیت‌های زنان در این کمیته گفت: هر رخداد فرهنگی که به گسترش تفکر و شناساندن فرهنگ اربعین به جامعه جهانی کمک کند، یک حرکت بسیار ارزشمند است.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: فعالیت در این زمینه خصوصا برای کشورهای دیگر از جمله بانوان و کسانی که به این موضوع علاقه‌مند هستند، بسیار تاثیر گذار است و می تواند روشنگری کند زیرا همگان به شدت نیازمند درک این موضوع هستند.

چمران با بیان اینکه چگونگی اثرگذاری این موضوع را باید از بعدهای مختلف بررسی کرد و طی این بررسی ها به نتایج بهتری نیز رسید، با اشاره به حضور خادمان در مواکب هم گفت: حضور بانوان خادم در مواکب برای خدمت رسانی به زوار کار بسیار ارزشمندی است. اینکه خادمان به فرزندان و مادران کمک کنند و همین که خاطرات خوبی را از این سفربرای آنها به یادگار بگذراند، اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی تصریح کرد: خاطراتی که در کودکی ثبت می شوند، در آینده این خاطرات و تجربه‌ها از اربعین برایشان راهگشا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان در ایام اربعین بیان کرد: اکنون که در ایام حزن اربعین هستیم، همین که برنامه خوب و متنوعی برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده و حس می کنند در فضای اربعین به آنها توجه شده بسیار خوب است. هر چه  این فعالیت ها، با ابتکار و خلاقیت بیشترهمراه باشد، تاثیرگذاری بر روی کودکان و نوجوانان بیشتر می شود.

چمران تصریح کرد: با توجه به میانگین سنی نوجوانان، خاطره سازی از اربعین در این بازه سنی در ضمیر فکری آنها بیشتر ماندگار خواهد شد و برای آینده شان بسیار تاثیر گذار است.

ویگفت: همین که بشود با خاطره، داستان و وسایل اسباب بازی اربعین را به عنوان بخشی از تاریخ زنده کشورمان بشناسانند بسیار مثمرثمر است.   خوب است این فعالیت ها نه تنها در اربعین بلکه برای همیشه در طول سال تداوم داشته باشد تا اربعین و موضوع امام حسین علیه السلام و اصحابش، به خوبی و با دیدی درست به کودکان و نوجوانان معرفی شود.

بازدید چمران از نخستین موکب ویژه زنان

چمران همچنین با حضور در کربلا و بازدید از موکب زینبیه گفت: تامین امکانات و خدمات رفاهی چندین روزه به زائران میلیونی اربعین حضرت سیدالشهداء(ع) کاری مشکل است که با همت و تلاش بی‌وقفه این کار در این موکب به صورت مطلوب در حال انجام است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با پیش‌بینی تمهیدات لازم، شرایط مناسب برای تثبیت هر ساله موکب ویژه زنان در بوستان متنزه‌الحسین(ع) به وجود بیاید تا این موکب بتواند خدمات خود را هر ساله به زنان زائر اربعین حسینی ارائه دهد.

چمران برنامه‌ریزی و اجرای امور مربوط به اسکان زنان زائر و خدمت‌رسانی به آنان را طی شبانه‌روز توسط بانوان خادم بسیار ارزنده و قابل قدردانی دانست و به خادمان این موکب خدا قوت گفت.

اربعین حادثه‌ای عظیم و بزرگ است

چمران همچنین عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از موکب علی ابن موسی الرضا(ع) در عمود ۷۰۷، اربعین را حادثه‌ای عظیم و بزرگ توصیف کرد و گفت: این حادثه متاسفانه در دنیای کنونی یا ناشناخته است و یا نمی‌خواهند شناخته شود. ما نمونه دیگری از یک جمعیت ۲۵ میلیونی که به زیارت اربعین مشرف می‌شوند، در دنیا نداریم.

وی افزود: خدمت کردن به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین سعادت و توفیق بزرگی است و یک خدمت فرهنگی واقعی است. ما در دنیا نمونه‌ای که بتواند عظمت و انسجام و حرکت مسلمین را که در هوای گرم حدود ۵۰ درجه انجام می‌شود نشان دهد نداریم و این کاری بی نظیر در دنیاست؛ لذا برای این حرکت عظیم و خدمت به زائران هرچه برنامه ریزی شود و کار شود ارزشمند است.

چمران ضمن قدردانی از زحمات و خدمات بسیج شهرداری تهران در میزبانی شایسته از زائران اربعین گفت: موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یکی از موکب‌هایی است که در طول سال ما عموما این فرصت را پیدا می‌کنیم که در خدمت دوستان باشیم و حرکت‌ها و اقدامات و تلاش‌هایی که برای پذیرایی از زائران و خدماتی را که برای محبین امام حسین (ع) انجام می‌دهند شاهد باشیم. این اقدامات هم نزد خداوند و هم نزد مردم و هم امام حسین (ع) مورد قبول واقع می‌شود و ان شاءالله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راضی خواهند بود و در روز واپسین دست این دوستان را خواهند گرفت و این خود بالاترین پاداش است.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران همچنین در ادامه بازدیدهای خود از موکب های خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، از موکب زینبیه واقع در عمود ۱۴۰۳ شهر کربلا نیز بازدید کرد.

موکب زینبیه، اولین موکب ویژه بانوان در مسیر پیاده روی عظیم اربعین است که به طور اختصاصی به بانوان زائر، خدمات ارائه می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha