پیش‌بینی تداوم باران شدید در جنوب کرمان+میزان بارش به تفکیک شهرستان‌ها

کرمان- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی کرمان با تشریح میزان بارش شبانه روز گذشته در این استان اعلام کرد که ناپایداری‌های جوی به صورت بارش باران در نیمه جنوبی استان امروز(پنجشنبه) نیز ادامه دارد که در نتیجه آن سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی هواشناسی کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است: طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی امروز ناپایداری های جوی در نیمه جنوبی استان به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای تداوم خواهد داشت و با توجه به نوع بارش‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها در برخی از این مناطق محتمل است.

براساس این اطلاعیه، طی روزهای جمعه و شنبه جوی به‌نسبت پایدار گاهی همراه با وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود و از روز یکشنبه بر سرعت وزش باد در شرق استان افزوده خواهد شد لذا کاهش کیفیت هوا و افزایش غبار در این مناطق دور از انتظار نیست.

در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار در شهرستان بردسیر با هشت درجه خنک‌ترین نقطه استان و شهداد با ۴۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بوده؛ دمای کلانشهر کرمان نیز امروز در خنک‌ترین ساعت ۱۷ درجه بود و در گرم‌ترین ساعت به ۳۵ درجه خواهد رسید.

جزییات بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در کرمان

همچنین هواشناسی کرمان اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان رابُر ۸.۲ میلیمتر، بافت هشت میلیمتر، سیرجان هشت میلیمتر، لاله زار پنج میلیمتر، اُرزوییه ۴.۴ میلیمتر، میانده جیرفت ۱.۳ میلیمتر، شهر جیرفت یک میلیمتر و بردسیر ۰.۴ بارندگی را ثبت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha