۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85575701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ هکتار از مزرعه‌های زعفران سمنان بارور است

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85575701
۵۰۰ هکتار از مزرعه‌های زعفران سمنان بارور است

سمنان - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به اقلیم سازگاز این استان با کشت زعفران گفت: ۵۰۰ هکتار از مزرعه‌های کشت این محصول مشهور به طلای سرخ در استان بارور است.

مهدی قرائیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به کشت زعفران اختصاص دارد که ۵۰۰ هکتار بارور است.

وی ادامه داد: پیاز زعفران از سال دوم پس از کاشت به مرحله باروری می‌رسد و یکی از اولویت‌های جهادکشاورزی توسعه کشت این محصول کم‌آب‌بر و سازگار با اقلیم سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: سودآوری، اشتغال‌زایی مناسب و درآمدزایی بالا از مزیت‌های کشت گیاه زعفران به شمار می‌رود که توسعه این کشت را توجیه می‌کند.

۵۰۰ هکتار از مزرعه‌های زعفران سمنان بارور است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی کشت زعفران مربوط به یک بهره‌بردار در شاهرود است که تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت و فرآوری تا آخرین مرحله و صادرات را خودش انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: زعفران سمنان مستقیم از گمرک این استان صادر نمی‌شود و این مهم از طریق گمرک استان‌های دیگر صورت می‌گیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: زعفران محصول گران قیمتی است که در جهان با عنوان طلای سرخ شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر افزایش قیمت خوبی داشته و به همین دلیل کشاورزان برای افزایش در آمد به کاشت این محصول روی آوردند.

به گزارش ایرنا، زعفران به عنوان گیاه باستانی در ایران و شهره به طلای سرخ در جهان، با خواص درمانی معجزه‌گرانه خود به عنوان برترین و خاص‌ترین گیاه همچنان در رتبه اول گیاهان دارویی قرار دارد.

گیاه زعفران دارای خواص متعدد برای سلامتی است. برخی از مهمترین خواص و مزایای زعفران، توانایی بهبود سلامت تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش، از بین بردن درد، بهبود الگوهای خواب، کاهش خونریزی، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است.

زعفران حاوی بیش از ۱۵۰ ترکیب مختلف از جمله کاروتنوئیدها، سافرانال، کروسین، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد بیوشیمیایی است. علاوه بر این در زعفران مواد معدنی و ویتامین‌های فراوان وجود دارد که برای سلامتی ضرورت دارد.

هرچند مردم اغلب به ادویه‌هایی مانند زعفران به عنوان طعم دهنده مواد غذایی نگاه می‌کنند، اما این ادویه‌ دارای مقدار بسیار مواد مغذی ویژه با خواص فراوان و یکی از خاصیت‌های آن افزایش ایمنی بدن است.

زعفران مقداری ویتامین ث یا اسید اسکوربیک دارد که برای سلامتی انسان مهم است و این ویتامین زعفران روند تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد که موجب تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن می‌شود؛ علاوه بر آن مصرف زعفران و دمنوش آن تاثیر بسیار فراوان و معجزه آسا در آرام بخشی و درمان افسردگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha