۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶
کد خبر: 85575782
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همراه با «دلدادگان حسینی» در حسرت دیدار بین‌الحرمین

سمنان - ایرنا - سالی گذشت و دوباره اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش فرارسید. خیلی‌ها از پیاده‌روی اربعین و زیارت آن حرم ۶ گوشه جاماندند، اما تاب ماندن در خانه را هم نداشتند و در «پیاده‌روی دلدادگان اربعین» در نقاط مختلف سمنان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زنان و مردان، کودکان، نوجوانان، جوانان و ریش‌سپیدان همه در کنار هم با چشمانی بارانی و قلب‌هایی در حسرت دیدار یار با پرچم‌های «یا حسین(ع)»، «یا زینب(س)»، «یا اباالفضل(ع)» بر دوش در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در نقاط مختلف سمنان گام برمی‌دارند و هر دم با نواهای حسینی قلبشان به سوی بین‌الحرمین پرواز می‌کند.

هر چقدر که با آنان هم‌کلام می‌شوی تا از حس و حالشان در این ثانیه‌های غمناک زیر تیغ آفتاب سوزان دیار کویری دارالمرحمه بپرسی، کمتر فرصت می‌یابی، گویی فقط جسمشان است که اینجاست، روحشان و ذهنشان جای دیگری است.

مادری کودک چندماه‌اش را با لباسی سبز در آغوش گرفته و بی‌صدا و پنهان از کودکش در غربت علمدار نینوا می‌گرید. وقتی به یاد دل شکسته و اراده مصمم حضرت زینب(س) می‌افتد، نهیبی بر خود می‌زند و می‌گوید رسالت تو ای بانو روشنگری و تبیین است.

همانطوری که حضرت زینب(س) با روشنگری واقعه کربلا جهانی را بیدار و از تحریف واقعه کربلا جلوگیری کرد، تو هم در عصر کنونی وظیفه‌ای داری نگذار دشمنان و بدخواهان با تهاجم فرهنگی، ذهن‌های سرمایه‌های آینده این مرز و بوم را مسموم کنند.

پدر شهیدی با قامتی خمیده و چهره‌ای پوشیده از گرد سپیدی با عکس تک‌پسرش در پیاده‌روی دلدادگان اربعین گام بر می‌دارد و می‌گوید تنها نیستم، پسرم لحظه به لحظه کنارم است و امسال به دلیل بیماری‌ام نتوانستم در هوای بین‌الحرمین نفس بکشم. در دلم بلوایی است، دلتنگی وجودم را فراگرفته و حضور در پیاده‌روی جاماندگان اربعین تسلای بخش روحم است.

همراه با «دلدادگان حسینی» در حسرت دیدار بین‌الحرمین

نوجوانی با خودش زمزمه می‌کرد «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سید و سالار نیامد» و در نهایتِ پاکی و خلوص نیت سینه می‌زد و بی‌صدا مروارید اشک دریای چشمانش را فرا می‌گرفت. بر نوجوان دشت کربلا حضرت علی‌اکبر چه گذشت، آنان چقدر شجاع، نترس و دلیر بودند، آنان کجا بودند و ما کجای کار هستیم، خدایا ما را لحظه‌ای به حال خود وامگذار ای که یاد تو آرامش‌بخش قلب‌هاست.

برگزاری پیاده‌روی دلدادگان اربعین در ۱۸ نقطه استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان می‌گوید هر ساله برای دلدادگان اربعین حسینی که قادر به عزیمت به این سفر معنوی در این مناسبت نمی‌شوند، آیین پیاده‌روی در شهرها در فضایی معنوی برنامه‌ریزی می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا قنبری افزود: برگزاری پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در ۱۸ نقطه این استان برگزار شد.

وی ادامه داد: پیاده‌روی دلدادگان اربعین در سمنان ساعت هشت روز اربعین از میدان امام علی(ع) به سمت مصلای امام علی(ع) و در شاهرود نیز در همین ساعت از سه راه مجن تا امامزاده سید ابوالقاسم بسطام(ع) برگزار ‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: پیاده‌روی دلدادگان اربعین در دامغان ساعت هفت صبح از مسیر گلزار شهدای گمنام پارک دانشجو (جاده کمربندی)تا آستان امامزادگان جعفر و محمد(ع) و در گرمسار ساعت ۹ صبح از گلزار شهدا تا امامزاده اسماعیل(ع) برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به پیاده‌روی دلدادگان اربعین در میامی ساعت ۱۰ صبح از میدان عاشورا تا گلزار شهدا، ادامه داد: در مهدیشهر این آیین ساعت ۱۰ صبح از میدان ولیعصر(عج) تا گلزار شهدای گمنام و در سرخه ساعت هفت صبح از میدان آزادی تا امامزادگان لاسجرد(ع) برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: پیاده‌روی بازماندگان اربعین حسینی در آرادان ساعت ۱۰ صبح از گلزار شهدا تا امامزاده شاه سلطان نظر با حضور دلدادگان حسینی رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اربعین حسینی چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری و مصادف با ۲۰ صفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha