۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85575796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: سیاست‌های رفع تعهد ارزی بازنگری شود

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: رفع تعهد ارزی از دغدغه‌های مهم صادرکنندگان است که این روند برای استان های کم برخوردار بازنگری شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: شرایط صادرات کالا در بحران اقتصادی کنونی کشور برای استان هایی همچون خراسان شمالی باید آسان شود.

وی افزود: رفع تعهد ارزی باید حداکثر و سقفی داشته باشد چرا که تعهد ارزی برخی از تجار کشور بسیار بالا است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: صادرکنندگان استان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که برای رفع آن باید تلاش ها مضاعف شود.

صنایع متضرر از خسارت قطع برق

وی در بخش دیگری از سخنانش به قطع برق صنایع در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه اکنون برخی از صنایع این استان از ناحیه قطع برق دچار خسارت هایی شده اند که این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

حسین نژاد با بیان اینکه صادرات به تولید جان خواهد داد افزود: اگر واحدهای تولیدی در بخش های مختلف و صنایع با قطع برق دچار مشکل شوند صادرات نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی بر رونق تولید تاکید کرد و افزود: از تمامی دستگاه های مسوول می خواهیم در کمک به تولیدکنندگان تلاش مضاعف کنند و راهکارهایی برای برون رفت ارایه دهند.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: اکنون برخی از صادر کنندگان در بخش هایی از جمله گمرک با مشکل مواجه هستند که باید این مسایل حل و فصل شود.

وی به واردات ماشین آلات بخش معدن و سایر حوزه ها نیز اشاره کرد و گفت: روند کسب مجوز ها و سایر موارد در این حوزه طولانی و باعث گلایه معدن کاران و سایر واحد های تولیدی شده است.

خروج سهم سیمان خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه بر آسان سازی روند های واردات و صادرات تاکید کرد و گفت: استان های همچون خراسان شمالی به دلیل مشکلات زیر ساخت ها در فعالیت های اقتصادی با سختی و هزینه های زیادی مواجه هستند و باید این روند تسهیل شود.

ناصر فخر موحدی در بخش دیگری به موضوع کارخانه سیمان در خصوص قطع برق و کاهش تولید این محصول اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلاتی که این واحد صنعتی دارد اما از سه هزار و ۷۰۰ تن تولید سیمان یکهزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار تن را به استان خراسان شمالی اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: بعضا سیمان تولید استان بعد از در اختیار گذاشتن آن از این استان خارج می شود که این موضوع باید توسط دستگاه های مربوطه پیگیری و سهم سیمان استان از این خطه خارج نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha