خسارت ناشی از قطعی برق به صنایع خراسان شمالی پیگیری می شود

بجنورد- ایرنا- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: خسارت ناشی از قطعی برق در سالجاری به واحدهای تولیدی و صنایع استان پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی یوسفی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی اظهار کرد: صنایع استان بیشتر متوسط و کوچک هستند و اگر مورد حمایت قرار نگیرند با مشکلات و چالش های زیادی مواجه خواهند شد.

وی افزود: موانع تولیدکنندگان باید رفع شود تا آنان بتوانند با افزایش تولید به صادرات کمک کنند که این مهم باید در دستور کار تمامی سازمان ها و دستگاه ها قرار گیرد.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: نگاه مسوولان ملی باید به استان های کم برخوردار متفاوت باشد و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی بر حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاران در بخش های مختلف، صادر کنندگان و سایر فعالان اقتصادی باعث رونق کسب و کارها و افزایش درآمد استان خواهند شد که اکنون باید مشکلات آنان رفع شود چرا که اگر در کار آنان خلل ایجاد شود به مشکلات استان افزوده خواهد شد.

قطعی برق از مشکلات اساسی صنایع

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: قطعی برق از مشکلات اساسی واحد های تولید و صنایع این استان است که متاسفانه هرساله در فصل گرم با آن مواجه هستند.

علی کاظمی افزود: صنایع استان از این ناحیه دچار مشکلات مختلفی شدند این در حالی است که هیچ خسارتی نیز به آنان پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه براساس قانون باید خسارت ناشی از برق به صنایع جبران شود، تصریح کرد: در این خصوص خواستار پیگیری هستیم.

کاظمی با بیان اینکه ایجاد نیروگاه های کوچک راهی برای برون رفت از خاموشی برق صنعت و کشاورزی است گفت: بانک ها با پرداخت تسهیلات، تولیدکنندگان را در این زمینه کمک کنند.

وی اظهار کرد: صنایع و کشاورزان استان در پیک مصرف برق با مشکلاتی مواجه هستند و استفاده از انرژی تجدیدپذیر راه برون رفت از این چالش ها است.

کاظمی افزود: ناترازی برق موجب اختلال در چاه های آب کشاورزی شده است و بهره برداران این بخش در این فصل داغ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا، ۱۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار در بهار امسال از استان صادر شد که این میزان صادرات براساس آمار گمرک استان و کارت‌های بازرگانی گزارش شده است.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha