۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85575843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده روی اربعین، نهضت تمدن ساز اسلامی در جهان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پیاده روی اربعین، نهضت تمدن ساز اسلامی در جهان است، ‌گفت: پیاده روی اربعین از جایگاه ویژه ای در سیاست‌های کلان فرهنگی جمهوری اسلامی برخوردار است.

به گزارش خبرگار ایرنا، اصغر حاج علی اکبری روز پنجشنبه در کمیته فرهنگی جاماندگان اربعین استان افزود: کمیته فرهنگی جاماندگان اربعین به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سپرده شده است و امیدواریم با برنامه ریزی درست بتوانیم زمینه کسب فیض جاماندگان را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زیارت اربعین علاوه بر آنکه یک امر مناسکی و آئینی است، حاوی پیام نهضت امام حسین(ع) است که در آن با ظلم و بدعت‌ها مبارزه کرده‌اند و اکنون کسانی که به این زیارت می‌آیند ادامه دهنده همان راه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در دوره‌ای که اسلام هراسی رواج دارد، مراسم اربعین برای معرفی اسلام و مقابله با اسلام هراسی نقش مهمی ایفا می‌کند.

محسن اسلامی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان نیز در این جلسه گفت: بیش از ۱۰ هزار بسته فرهنگی در بین کودکان و نوجوانان حاضر در پیاده روی جاماندگان اربعین اهداء خواهد شد.

وی افزود: ۱۰ موکب از کانون‌های مساجد استان زنجان در مسیر جاماندگان اربعین خدمات پذیرایی و فرهنگی ارائه می دهند.

اسلامی اظهار کرد: برپایی مراسم زیارت عاشورا، حضور مداحان دانش آموز در مسیر، برگزاری مسابقه نقاشی، مشارکت مدارس غیردولتی و هیات امنایی در پخت و احسان حلیم، مسابقات فرهنگی، تهیه کتبه برای امضای دانش آموزان در حمایت از کودکان غزه و فلسطین، اجرای طرح مهدی یار برای اعلام پیمان با امام زمان(عج)، حضور روحانیون برای اقامه نماز جماعت، هنرنمایی گروه های هنری، توزیع عکس شهدا، برگزاری ایستگاه های سلامت، ایجاد غرفه کودک و توزیع کتاب از دیگر برنامه های فرهنگی در مسیر جاماندگان اربعین است.

پیاده روی جاماندگان اربعین در زنجان از ساعت هشت روز اربعین از سد گاوازنگ زنجان آغاز می شود و تا مزار شهدای گمنام ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha