استان کرمانشاه باید به سمت پروژه های خدماتی گام بردارد

کرمانشاه- ایرنا- رییس کمیسیون احداث و صنعت ساختمان اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: پروژه های استان تا به امروز سمت و سوی صنعتی داشته و لازم است بیشتر به سمت پروژه های خدماتی که برای مردم ملموس است سوق پیدا کند؛ باید از ظرفیت های اتاق بازرگانی استان و ایران استفاده شود تا بخشی از این پروژه ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شود که این امر می تواند به جایگاه بخش خصوصی در ارتقا اقتصاد استان کمک کند.

«کیوان کاشفی» روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث کلی جلسه امروز موضوع طرح های نیمه تمام استان و ارائه راهکار برای گره گشایی از آنها بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های قانونی در ماده ۲۷ قانون الحاق برای این طرح ها به وجود آمده است، ادامه داد: شرایطی برای تسهیل طرح های نیمه تمام به وجود آمده که به نظر می رسد این شرایط برای اتمام این طرح ها کارآمد هستند.

رییس کمیسیون احداث و صنعت ساختمان اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: در کشور ۱۴ هزار و ۵۳۴ پروژه نیمه تمام وجود دارد که از این تعداد سهم استان بیش از یک هزار و ۷۰۰ پروژه است؛ از این تعداد پروژه نیمه تمام در استان ۳۰ پروژه توانایی واگذاری دارد و ۱۷ پروژه نیز در سال های اخیر واگذار شده است.

کاشفی با بیان اینکه طرح های بزرگ در استان بسیار زیاد است و اگر به سمت راهکارهای جدید تامین مالی برای رفع موانع سوق پیدا نکنیم قطعا این پروژه ها به مرحله اجرا در نخواهند آمد، افزود: از جمله راهکارهای نوین برای رفع موانع پروژه های نیمه تمام در استان می توان به تشکیل کنسرسیوم های تخصصی ( کنسرسیوم: ائتلاف، به پیوند دو یا چند فرد، شرکت، سازمان یا حکومت یا ترکیبی از این‌ها باهم برای انجام کنش‌های هماهنگ یا ادغام منابعشان برای رسیدن به هدف یکسان) و استفاده از بازار سرمایه «بورس» اشاره کرد.

اصلی ترین مشکل موجود در زمینه سرمایه گذاران بخش خصوصی، دید مسئولان استان به آنهاست

رییس کمیسیون احداث و صنعت ساختمان اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: اگر قرار باشد سرمایه گذار را به دید آدم فرصت طلبی که صرفا به فکر جیب خود است و نمی خواهد خدماتی ارائه دهد ببینیم هیچوقت راه به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی در بحث جذب سرمایه گذار بسیار مهم است، ادامه داد: فرهنگسازی همیشه از سطوح بالای جامعه شروع و به لایه های پایینی می رسد، لذا اولین و مهم ترین وظیفه مسئولان استان و در راس آنان استاندار این است که فضا و ادبیات حمایت از سرمایه گذار نه فقط در حرف و بنر و پوستر بلکه در عمل نیز نشان دهند.

کاشفی افزود: تمام افرادی که برای پروژه های عمرانی سرمایه گذاری کرده اند باید تقویت شوند، مشکلات آنها رفع شود و اجازه ندهیم که این افراد با قرار گرفتن در چرخ دنده های بروکراسی اداری در مسیر توسعه خسته و از ادامه کار منصرف شوند.

رییس کمیسیون احداث و صنعت ساختمان اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: ادارتی مانند سازمان اقتصاد دارایی وجود دارند که وظیفه آنها بهبود جذب سرمایه گذاری است که باید بیشتر از پیش کمک کنند تا فرهنگ کمک به سرمایه گذاران در استان ایجاد شود.

وی افزود: با ایجاد فرهنگ حمایت از سرمایه گذار و تعریف سود برای پروژه ها مطمئن سرمایه گذاران با توان بیشتر در مسیر خود گام بر می دارند؛ سرمایه گذار برای دریافت سود وارد گود می شود و اگر در تعریف پروژه ها، سود مشخص و به رسمیت شناخته شود سرمایه گذار با اطمینان خاطر کار را انجام می دهد.

کاشفی ادامه داد: سازمان ورزش و جوانان و شهرداری پروژه های بسیار خوبی در استان را ارائه و برخی را نیز واگذار کرده اند؛ در حوزه های دیگر مانند جهاد کشاورزی و مرزهای استان ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد و اگر به بخش خصوصی و سرمایه گذاران اجازه داده شود به آنها ورود پیدا کنند قطعا سود این پروژه ها اول به استان بعد به همه کشور خواهد رسید.

رییس کمیسیون احداث و صنعت ساختمان اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: کرمانشاه برخلاف بسیاری از شنیده ها ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد و بسیاری از سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در استان هستند؛ همشهریان عزیز باید همت کنند تا چهره زیباتری از استان را به عموم مردم جامعه نشان دهند.

کاشفی ادامه داد: مسوولان استانی باید بسیار بیشتر رویدادهای ملی و بین المللی را در استان برگزار کنند؛ هرچه رفت و آمد در استان بیشتر شود، استان بیشتر و بهتر معرفی می شود و این جو سنگینی که بر استان حاکم است شکسته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha