۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷
کد خبر: 85575881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی کاروان پیاده روی اربعین در ۲ نقطه یزد

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷
کد خبر: 85575881
راه اندازی کاروان پیاده روی اربعین در ۲ نقطه یزد

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: همزمان با روز اربعین حسینی ۲ کاروان مجزای پیاده روی با حضور اقشار مختلف مردم مومن در ۲ نقطه مرکز استان راه اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام " علیرضا نجیمی " روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کاروان پیاده روی در روز یکشنبه چهارم شهریورماه جاری و مصادف با اربعین حسینی از ساعت هشت صبح از میدان امام حسین (ع) به سمت مرقد مطهر شهید گمنام واقع در صحنه مسجد جامع نجف آباد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده همچنین کاروان دیگری از عزاداران حسینی از ساعت ۱۶ روز اربعین از مسیر امامزاده جعفر (ع) در میدان بعثت به سمت امامزاده سید جعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: مشابه این کاروان و پیاده روی بر اساس یک سنت دیرینه علاوه بر شهر یزد در سایر مناطق و شهرستان‌های ۱۲ گانه استان نیز باشکوه و در فضایی معنوی برگزار می‌شود.

نجیمی به اعزام بیش از ۱۰۰ کارشناس فرهنگی و مذهبی به مناسبت اربعین به مناطق روستایی برای امر تبلغ خبر داد که ادامه دارد.

وی همچنین از تولید محتوا و انعکاس آن در فضای مجازی و حضور ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مجالس مختلف در استان خبر داد.

بیستم ماه صفر برابر با یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۳، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد.

سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان در گردهمایی بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در عراق شرکت کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha