هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق برنامه‌های فرهنگی ضروری است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی، هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در این استان را در اجرا و تحقق برنامه‌های فرهنگی ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن وحدت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت اربعین امام حسین (ع)، یاد و خاطره شهدا و هفته دولت اظهار کرد: بزرگترین کار فرهنگی در آستانه اربعین در حال انجام است، چرا که شیعه و سنی این استان در کنار هم در میدان خدمت رسانی به زائران اربعین حضور یافته‌اند.

وی دلیل این همدلی را الگوگیری از نگاه توحیدی امام (ره) اعلام کرد و افزود: اقدام‌های خوبی از سوی کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی در حال انجام است که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق آن هم افزایی داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: آنچه اهمیت دارد، این است که موضوع‌های ارائه شده، در کف میدان اجرایی شود، در غیر این صورت تاثیری نخواهد داشت.

وی از آموزش و پرورش به عنوان ارکان اصلی و تربیتی جامعه یاد کرد و گفت: در صورت تحول در این حوزه، شاهد نتایج مثبت آن در جامعه خواهیم بود، صدا و سیما نیز در این رابطه می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.

کرمی با بیان این که در جامعه اسلامی باید براساس آموزه‌های اسلامی رفتار کنیم، تصریح کرد: اگر نگاه توحیدی در جامعه تقویت شود و در همه عرصه‌ها به این مهم توجه داشته باشیم، شاهد دگرگونی در جامعه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید همه ظرفیت‌ها در کنار هم قرار گیرند تا شاهد تحقق اهداف از پیش تعیین شده در سیستان و بلوچستان و کشور باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان موضوع فرهنگ را در شرایط کنونی جامعه جهانی حائز اهمیت دانست و افزود: یکی از مشکلات اساسی امت اسلامی مساله فلسطین و غزه است، کودکان زیادی مظلومانه به شهادت رسیدند و فجایع انسانی را توسط رژیم صهیونیستی شاهد هستیم، اتفاقی دردناک که برای بسیاری از کشورها اهمیت ندارد.

به گزارش ایرنا، یکصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با ۲ دستور کار ارائه گزارش کمیته‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان و فعالیت‌های انجام شده در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha