وزش باد و گرد و غبار جنوب آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد و گرد و غبار پدیده غالب نواحی جنوبی استان در روزهای آینده است.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: به غیر از گرد و غبار، در روزهای پیش رو پدیده ای خاص برای استان پیش بینی نمی‌شود و جوی پایدار در آذربایجان غربی حاکم خواهد بود.

وی اظهار کرد: بارشهای پراکنده که در هفته جاری در استان رخ داد روز گذشته هم در چایپاره و پلدشت گزارش شد که کمتر از یک میلیمتر بود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای مثبت ۹ درجه سانتی گراد خنک ترین و شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بودند؛ دمای هوای ارومیه مرکز آذربایجان غربی هم بین مثبت ۲۳و ۳۱درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به تداوم روند تدریجی افزایش دمای هوای استان ادامه داد: افزایش یک تا ۶ درجه ای دمای هوا در مناطق مختلف از هفته جاری آغاز شده و این روند ادامه دارد.

صابری گفت: لازم است شهروندان درخصوص مصرف برق دقت لازم را داشته باشند و از روشن کردن آتش در طبیعت و مراتع نیز به علت افزایش دما و پیش بینی وقوع باد خودداری کنند.

به گزارش ایرنا هواشناسی آذربایجان غربی در روز های گذشته هشدار زرد در زمینه افزایش دما و احتمال وقوع آتش سوزی در جنگلها و مراتع را صادر کرده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha