۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85575956
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۴۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل تالار مرکزی گرگان

گرگان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برای احداث و تکمیل تالار مرکزی و مجتمع فرهنگی و هنری گرگان، ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا الهام متین روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان‌ اظهار کرد: همچنین برای چهار مجتمع فرهنگی در چهار شهرستان استان ۳۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: محرومیت‌زدایی از اولویت‌های کاری ما با نگاه به مناطق هدف با گسترش برنامه‌های آموزش رایگان و استعدادپروری بود که هزار نفر آموزش‌های فرهنگی و هنری رایگان را فرا گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ۹ مجتمع فرهنگی در گلستان فعال هستند و ۱۶ پروژه دیگر نیز در حال ساخت است.

متین افزود: ۲ پروژه مهم و قدیمی در هفته دولت افتتاح خواهد شد که یکی کتابخانه نگین‌شهر و دیگری خانه فرهنگ انبارالوم است که ساخت هر ۲ سال ۸۹ آغاز شد.

وی ادامه داد: تالار فخرالدین اسعد گرگانی یک بنای تاریخی و ثبت شده ملی است که ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعویض پارکت و نور این تالار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از محل تسهیلات تبصره ۱۸، مبلغ ۳۶ میلیارد ریال اعتبار به اهالی فرهنگ و هنر گلستان پرداخت گردید که برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: از سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد سال جاری با صدور مجوز آموزشگاه‌ها و موسسات در رسته فرهنگ و هنر برای ۲۸۸ نفر شغل ایجاد شد.

متین بیان کرد: ۲ هزار و ۸۱ نفر در رشته‌های فرهنگی و هنری، قرآن و روزنامه‌نگاری، تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند.

وی اظهار کرد: از محل صندوق اعتباری هنر در سه سال اخیر ۳۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha