مدیر ستاد اقامه نماز خوزستان: توجه به اقامه نماز جماعت در مواکب حسینی بیشتر شده است

آبادان - ایرنا - مدیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان گفت: توجه به اقامه نماز جماعت در مواکب حسینی گذرگاه‌های اربعین حسینی شلمچه و چذابه بیشتر از سال‌های گذشته است.

سید موسوی بلادیان بهبهانی‌پور پنجشنبه در بازدید از مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اقامه نماز و بخصوص نماز جماعت در مواکب یکی از مسائل مهم فرهنگی اربعین محسوب می‌شود که امسال بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: امام حسین(ع) به منظور احیاء دین و سنت نبوی از جمله نماز به شهادت رسیدند و در این زمینه نیز موکب داران علاوه بر پذیرایی از زائران اربعین حسینی برنامه‌های فرهنگی از جمله نماز جماعت و سخنرانی مذهبی را به عنوان یک اولویت در برنامه‌های خود قرار دادند.

بلادیان بهبهانی‌پور بهترین راه شناخت امام حسین (ع) را اقامه به موقع نماز بخصوص نماز جماعت دانست و گفت: با توجه به شعار اربعین امسال که کربلا، طریق الاقصی نامگذاری شده موکب داران از این فرصت برای تبیین وقایع غزه و فلسطین در فاصله بین نماز استفاده کردند.

وی اظهار کرد: نمازخانه‌های پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به وسایل خنک کننده مناسب، موکت و مهره نماز مجهز شدند و اقدامات انجام شده در این خصوص قابل تقدیر است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان گفت:زیارت اربعین تاثیر بسیار زیادی در برپایی نماز گذاشته است و زائران توجه بیشتری در این خصوص دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha