برنامه چهار سال آینده طرح های آبی استان مشخص شود

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با تاکید بر مشخص شدن راهبرد آبی استان در چهار سال آینده گفت: ۱۲ شهر و تعدادی از روستاهای استان از لحاظ تامین آب شرب پایدار با چالش مواجه هستند.  

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این سازمان، حیدر فتح‌زاده روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی مدیریت مطلوب آب در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در استان چالش‌های بی شماری در بخش آب وجود دارد که سایر بخش ها از جمله کشاورزی، صنعت و محیط زیست را متاثر کرده است.

وی افزود: تعدد سدها، اراضی کشاورزی، هدر رفت آب در شبکه، آلاینده‌های رود ارس و انتقال آب ارس به تبریز، همه مسائلی هستند که باید تعیین تکلیف شوند و راهبرد آبی استان باید در خصوص این مسائل مشخص شود.

فتح‌زاده تاکید کرد: باید تعریف شود در چهار سال آینده برنامه‌های اولویت دار آبی استان در خصوص تامین و مدیریت منابع آبی با مشارکت بخش خصوصی کدامند؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی حال خاطرنشان کرد: همه باید در ارتباط با نگاه به آینده و اجتماعی کردن موضوع آب احساس مسوولیت کنند.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقینیز متذکر شد: تا زمانی که تعداد پروژه‌ها بدون توجه به تامین اعتبارات لازم گسترش یافته و نیمه کاره رها شود، نخواهیم توانست به اهداف آبی مورد انتظار دست یابیم و پروژه ها تبدیل به هزینه‌های ریخته می‌شوند.

یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز بیان کرد: اولویت اول این شرکت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا از تعریف پروژه‌های غیرضرور اجتناب شود و در بخش آب پروژه نیمه تمامی باقی نماند.

وی بر ضرورت تثبیت وضعیت آب‌های زیرزمینی تاکید و اضافه کرد: تبریز شهر اولین ها است و باید فرهنگ سازی کنیم تا در کاهش مصرف سرانه آب و افزایش بهره وری کشاورزی نیز اولین باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha