۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85576036
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پزشکان در ارتقاء سلامت نقشی محوری دارند

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه پزشکان در ارتقاء سلامت جامعه نقشی محوری دارند، گفت: پزشکان ایران اسلامی در عرصه خدمت رسانی به مردم همواره در قله قرار دارند و مایه مباهات هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز پنجشنبه در مراسم روز پزشک با یادآوری اینکه گام نخست دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان مهار کرونا بود، اظهار کرد: اتفاقات مبارکی در دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و درمان رخ داد و مردم به وضوح این تحولات را می‌بینند.

وی بوعلی سینا را فخر جهان و ایران دانست و افزود: تسلط این اندیشمند به علوم مختلف بدان حد بود که لقب «همه چیز دان» به او داده بودند اما خدمات پزشکی او به جامعه انسانی بسیار برجسته است از اینرو یکم شهریورماه سالروز تولد بوعلی سینا روز پزشک نامگذاری و در تقویم ما ثبت شد.

فرماندار آستارا ادامه داد: تاریخ ایران سرشار از روایت های بی‌نظیری است که دستان شفابخش طبیبان این مرزوبوم در مقام واسطه‌ فیض الهی، نجات بخش روح و جان مردمان این دیار بوده و همچنان هم است.

شهاب زاده اضافه کرد: در دوران معاصر، پزشکان طلایه داران مجاهدت و جانفشانی در هشت سال دوران دفاع مقدس و سال‌های سنگین شیوع کرونا بوده‌اند و در عرصه‌های خدمت‌رسانی عمومی، پژوهش، نوآوری و خودکفایی در حوزه پزشکی ایران اسلامی را به قله‌‍های افتخار و خودباوری رسانده‌اند.

وی تاکید کرد: به حق که چنین فرهیختگانی وارثان شایسته پیشینیان پرافتخاری همچون ابن‌سینا، جرجانی و زکریای رازی و برزویه طبیب هستند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا یادآور شد: اول شهریورماه زادروز حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینای بزرگ مصادف با روز پزشک، فرصت مغتنمی برای پاسداشت مقام و جایگاه پزشکان عزیز است که همدلانه در کنار مردم و بیماران ایستاده‌اند تا قامتی خم نشود.

پزشکان در ارتقاء سلامت نقشی محوری دارند

در ادامه مراسم رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا اظهارکرد: پزشکان ایرانی در بالاترین سطح ممکن به تحقیق و پژوهش‌های کاربردی خود اهتمام دارند، که حاصل این تحقیقات در روند مبارزه پیچیده با ویروس کرونا به منصه ظهور رسید.

سید حسین احمدی افزود: این روز بزرگ برای پاسداشت حرفه پزشکی و منزلت پزشکان در کشور بزرگ ایران، روز پزشک نامگذاری شده است؛ جامعه پزشکی در ایران و به خصوص پزشکان علاوه بر ارائه خدمات در حوزه سلامت مورد اعتماد مردم و در زمره گروه‌های مرجع اجتماعی بوده و بر زیست ایرانیان اثرگذار بوده‌ و هستند.

وی ادامه داد: خدمات جامعه پزشکی در دوران‌ مختلف سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراموش نمی‌شود و همچنان درس‌آموز و الهام‌بخش نسل‌های جدید این جامعه بوده و هست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی بندر آستارا تصریح کرد: در بخش‌هایی از شبکه بهداشت کاستی‌هایی وجود دارد که با همه توان برای رفع مشکلات و خدمات‌رسانی کامل به مردم گام برمیداریم.

روز پزشک همه‌ساله در گرامیداشت زادروز ابوعلی سینا در یکم شهریور پاس داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha