نیروی پدافند هوایی ارتش در پنج نقطه مهران خادم زائران اربعین است

ایلام - ایرنا - فرمانده میدان و موکب شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش در پنج نقطه شهر مهران برای خدمات‌رسانی به زائران و خانواده‌های منتسب به ستاد کل نیروهای مسلح مستقر شده است.

سرهنگ « روح‌الله شهناز» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در محوطه حرم امامزاده سید حسن(ع) یک پارکینگ برای نگهداری خودروهای شخصی و اسکان ویژه خانواده‌های نیروهای مسلح دایر شده که متولی این مکان نیروی پدافند هوایی ارتش است.

وی افزود: خودروهای عمومی برای انتقال زائران منتسب به نیروهای مسلح به مرز و یا برعکس و امکانات زیستی برای آنها فراهم شده و ۱۰ اتاق زائرسرای امامزاده با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام برای استفاده و اسکان خانواده‌های ستاد کل نیروهای مسلح تجهیز شده است.

وی افزود: در پایانه شهید رئیسی(برکت) ۲ حسینه سه هزار نفری وجود دارد که مدیریت این حسینه نیز با نیروی پدافند هوایی ارتش است که برای اسکان و استراحت زائران، مراسم مذهبی، اسکان و استراحت خادمان ارتش و خدمات درمانی و اورژانسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهناز اضافه کرد: در پایانه شهید رئیسی (برکت ) باتوجه به گرمای هوا و احتمال گرمازدگی، یک کانکس با ۱۶ تخت بستری برای زائران تعبیه شده و در نقطه صفر مرزی پایانه شهید سلیمانی نیز یک ایستگاه صلواتی کوچک برای پذیرایی از زائران به ویژه توزیع آب خنک فعالیت دارد.

وی یادآور شد: موکب پذیرایی و اسکان شهید آل هاشم نیروی پدافند هوایی نیز در میدان اربعین و جوار بیمارستان نیروی هوایی ارتش مستقر است که در این ایستگاه صلواتی یک خیمه بزرگ با ۳۰۰ متر مربع برای استراحت زائران و اقامه نماز جماعت و یک خیمه با ۱۴۰ متر مربع وسعت ویژه بانوان مجهز به دستگاه سرمایشی تعبیه شده است.

نیروی پدافند هوایی ارتش در پنج نقطه مهران خادم زائران اربعین است

به گفته فرمانده میدان و موکب شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش، مرکز پشتیبانی و گروه آماد و ترابریِ رزمی موکب نیروی پدافند هوایی ارتش نیز به عنوان پشتیبان در پل زائر و عقبه ایستگاه‌های صلواتی قرار دارد تا در صورت بروز موقعیت‌های اضطراری یا ازدیاد گرمازدگی و ازدحام جمعیت زائران وارد عمل می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ارتش خدمت‌رسانی به مردم در همه صحنه‌های مهم از جمله اربعین است، بیان کرد: با توجه به تجارب سنوات گذشته اربعین و شناسایی نقاط قوت و ضعف، امسال برنامه‌ریزی‌های لازم جهت کاهش نقاط ضعف و ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران بر اساس شرایط منطقه انجام شد.

وی ادامه داد: زیرساخت های لازم و تجهیزات لجستیکی از سوی مرکز پشتیبانی و آماد برای موکب‌های مرتبط با ارتش و ایستگاه‌های صلواتی مردمی و خیرین فراهم شده است و در انبارهای این مقر مواد اولیه و تجهیزات برخی از مواکب مردمی و خیرین ذخیره و نگهداری می‌شود.

نیروی پدافند هوایی ارتش در پنج نقطه مهران خادم زائران اربعین است

به گفته شهناز یک دستگاه یخ‌ساز ۳۲ قالبی در هر شیفت‌کاری، آشپزخانه صنعتی با پخت هر وعده غذایی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر، نگهداری از امانات زائران، ایجاد ۲ جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل سیار با ظرفیت هر جایگاه ۱۰ هزار لیتر ویژه تامین سوخت ماشین‌های نیروی های مسلح، اداری و امدادی، سردخانه های ۱۰ تنی با دمای بالای صفر و زیر صفر، انبارهای سبک و سنگین ذخیره مواد اولیه و تجهیزات موکب‌ها برای یک ماه کاری و لیفتراک و بالابر ۱۰ هراز پوندی برای جابجایی اقلام و تجهیزات سنگین موکب‌ها، نانوایی و آشپزخانه ها از دیگر خدمات پدافند نیروی هوایی ارتش در مهران است.

شهناز بیان کرد: ۲۵۰ خادم در رسته‌های ارتشی بازنشسته، شاغل و همسران و فرزندان نیروهای پدافند هوایی ارتش داوطلبانه خدمت رسانی زائران می کنند و سه نفر نیز به عنوان خادم‌الخدام در اختیار این خادم‌ها و تامین کننده خواسته ها و مایحتاج آنها هستند.

فرمانده میدان و موکب شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: پذیرایی، اسکان و ترابری خانواده های منتسب به ارتش ساکن در شهرک های اقماری در اقصی نقاط کشور که از طریق مرز مهران برای زیارت اربعین عازم می شوند نیز توسط مقر پشتیبانی نیروی پدافند هوایی ارتش انجام می شود.

نیروی پدافند هوایی ارتش در پنج نقطه مهران خادم زائران اربعین است

وی با بیان اینکه ارتش نقشی تعیین کننده در تامین امنیت مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور دارد و نقطه اتکا و قوت قلب مردم است، افزود: امسال سامانه ویدئو وال متحرک در میدان اربعین نصب شده که از طریق این سامانه علاوه بر پخش کلیپ‌های مذهبی مرتبط با اربعین، تصاویر حماسی و رزمی از اقدامات ارتش نیز برای زائران منتشر می شود تا مردم با فعالیت‌های نظامی ارتش آشنا شوند.

شهناز یادآور شد: نیروی پدافند هوایی ارتش امسال مانند سال گذشته با همکاری و مشارکت دانشگاه شریف از ظرفیت دانشجویان، اساتید و دانش آموختگان این دانشگاه جهت خدمات رسانی به زائران استفاده کرده است و نخبگان این دانشگاه همراه با نیروهای ارتش به زائران پایانه مرزی خدمات رسانی می کنند.

به گفته فرمانده میدان و موکب شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش، این نیرو خدمات خود به زائران را از ۲۰ مردادماه آغاز کرده و باتوجه به موج برگشت زائران چند روز بعد اربعین، این خدمات رسانی ها تا هشت شهریور ادامه خواهد داشت.

شهناز تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف مستندسازی خدمات، شناسایی نقاط قوت و ضعف اقدمات نیروی پدافند هوایی ارتش در مهران است.

به گزارش ایرنا، یک بیمارستان صحرایی مجهز نیز توسط نیروی هوایی ارتش در محل میدان اربعین استقرار دارد.

نیروی پدافند هوایی ارتش در پنج نقطه مهران خادم زائران اربعین است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha