۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85576063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۷۲ طرح عمرانی در سبزوار آماده افتتاح شد

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰
کد خبر: 85576063
فرماندار: ۷۲ طرح عمرانی در سبزوار آماده افتتاح شد

سبزوار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: ۷۲ طرح عمرانی به ارزش ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در آستانه فرارسیدن هفته دولت در حوزه‌های مختلف در این شهرستان اجرا و آماده بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایرنا،‌ حسین ابراهیمی کردیانی روز پنجشنبه در نشست خبری هفته دولت اظهار کرد: طرح های عمرانی یادشده در بخش های اقتصادی، کشاورزی، عمرانی، صنعت، آموزش و خدمات شهری و روستایی اجرا شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و شهید رییسی، هفته دولت را فرصت ارزشمندی برای بیان خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی دانست و افزود:‌ امسال هفته دولت با پایان کار دولت شهید رییسی و آغاز خدمت دولت چهاردهم همزمان شده است و طرح‌های اجرا شده در دولت قبل با عنوان "یادگار ابراهیم" به بهره برداری خواهد رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار تاکید کرد:‌ انتظار می رود رسانه ها در کنار اهتمام به انعکاس عملکرد دولت سیزدهم، به موضوع وفاق ملی و حمایت از دولت چهاردهم نیز توجه ویژه داشته باشند.

سبزوار در حوزه راه و مخابرات پایین‌تر از میانگین استانی است

ابراهیمی با بیان اینکه شهرستان سبزوار در برخی زیرساخت ها همچون راه‌ و مخابرات از میانگین استانی پایین تر است، افزود: یکی از اقدامات شاخص دولت در سه سال گذشته توجه به توسعه زیرساخت های شهرستان بوده است که البته جهش خوبی در بخش های یادشده و نیز حوزه های آبرسانی روستایی و بنیاد مسکن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بنیادین در این بخش، تهیه شناسنامه عمرانی طرح های شهرستانی در حوزه زیرساخت ها بود و هم اینک طرح‌های زیرساختی مهمی در حوزه‌های عمرانی این شهرستان در حال اجراست که تکمیل آن به تحرک اقتصادی و توسعه منطقه منجر می‌شود.

تکمیل گازرسانی به مناطق روستایی سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه ۳۲ روستای شهرستان از گازرسانی بی نصیب مانده بود،‌ گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون گازرسانی به ۲۷ روستای منطقه آغاز شده که در دهه فجر پارسال ۶ روستا به شبکه گاز متصل شد و در هفته دولت امسال نیز ۹ روستا از شبکه گاز طبیعی بهره مند می شوند.

ابراهیمی افزود: عملیات گازرسانی به روستاهای بزرگ بخش مرکزی سبزوار شامل "کرّاب، دلبر، شاره، سدید، قِز، بیُنق، برزو و بلاش آباد" با جابه جایی و تغییر پیمانکار شتاب گرفته و بهره برداری از شبکه گاز در این مناطق آغاز شده و کار گازرسانی به روستاهای باقی مانده بخش مرکزی و "روداب" و بخش مرکزی نیز در دستور کار قرار گرفته که در حال انجام است.

رفع چالش‌های ارتباطی و اینترنت با اجرای فیبر نوری

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: طرح جهادی توسعه فیبر نوری "نجما"(نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران)، با هدف گسترش شبکه نوین ارتباطات در شهر سبزوار با همکاری شهرداری و شرکت ایرانسل اجرا و مرحله نخست آن آماده بهره برداری شده است که با اجرای آن، بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی، زیر پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: همچنین با حفاری و اجرای ۲۵ کیلومتر فیبر نوری از "آریان محمدآباد" تا "چاه تلخ" مشکل پهنای باند بخش روداب سبزوار برطرف شده و روستاهای این منطقه به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

ارتقا و تقویت زیرساخت‌های برق سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: یکی از چالش های شهرک های صنعتی سبزوار مشکل برق و ناترازی در این حوزه بود که با بستن تفاهمنامه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ۱۵ مگاوات برق برای شهرک‌های صنعتی سبزوار تامین و زمینه برای ایجاد صنایع جدید در ۲ شهرک صنعتی شهرستان فراهم می‌شود.

ابراهیمی افزود: همچنین عملیات اجرایی پست برق در "توحیدشهر" با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه قرار گرفته و در منطقه ویژه اقتصادی نیز هم موضوع راه اندازی نیروگاه خورشیدی و هم پست فشار قوی در دستور کار است.

رفع مشکل منبع ذخیره آب سبزوار

وی اظهار کرد: در حوزه آب و فاضلاب نیز یکی از مشکلات شهر سبزوار، کمبود مخزن ذخیره سازی آب بود که ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم اجرا شده و اکنون آماده بهره برداری است.

ابراهیمی افزود: همچنین تصفیه‌خانه دوم سبزوار در توحیدشهر با پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و اکنون در مرحله تامین تجهیزات قرار دارد.

وی اضافه کرد: سالن اجتماعات (آمفی تئاتر) هزار و ۱۰۰ نفری دانشگاه حکیم سبزواری، به عنوان یکی از طرح‌های محوری در استان خراسان رضوی نیز اجرا شده که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به عملیات نهضت آسفالت در مناطق روستایی شهرستان گفت:‌ سال گذشته طرح بهسازی و آسفالت معابر ۱۷ روستا اجرا شده و به بهره برداری رسید و امسال هم این طرح در ۱۴ روستا در دستور کار است که حدود ۷۵ هزار متر مربع آسفالت معابر مناطق روستایی با حمایت دولت و با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری ها انجام می شود.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین هفت طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت و چند طرح درمانی و آموزشی در حوزه های دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش شهرستان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha