یک هزار زائر از خدمات بیمارستان صحرایی ارتش در تمرچین پیرانشهر بهره‌مند شدند+ فیلم

مهاباد - ایرنا - مسوول بیمارستان صحرایی ارتش مستقر در مرز تمرچین پیرانشهر گفت: یک هزار نفر مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی این نیرو از خدمات مختلف پزشکی این بیمارستان بهره مند شدند.

حسن گلچین لشکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان نیروی پدافند هوایی ارتش که در ورودی پیرانشهر ویژه زائران مستقر شده مجهز به دستگاههای سونوگرافی، اکوکاردیو گرافی، ساکشن، اتوکلاو، مانیتورینگ، الکتروشوک و اکسیژن ساز است.

وی بیان کرد: سامانه اورژانس سیار نیز در مرز تمرچین مستقر است و درصورت بروز اتفاق این سامانه می‌تواند در آن مکان مستقر شده و خدمات ارائه دهد.

مسوول بیمارستان صحرایی ارتش مستقر در مرز تمرچین پیرانشهر گفت: این بیمارستان از ۲۵ مرداد ماه در پیرانشهر مستقر شده و در این مدت ۸۵۵ نسخه دارو، ۲۵ خدمت رادیولوژی، ۲۵ مورد سونوگرافی، ۳۵ مورد اکوی قلب و بیش از ۶۰۰ مورد خدمات سرم‌تراپی و تست فشار و قند خون انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این بیمارستان صحرایی ۳۵ نفر شامل پزشک متخصص عفونی، داخلی، قلب و عروق و پزشک عمومی ، پرستار، دارویار و مسوول آزمایشگاه حضور دارند و فعالیت این بیمارستان تا پایان سفر زایران در این منطقه تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha