دعوت صالحی امیری از دلدادگان تمدن، فرهنگ و هنر ایران برای وفاق و همکاری

تهران- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی در فضای مجازی نوشت: دست خویش را به سوی تک‌تک دلدادگان تمدن، فرهنگ و هنر ایران‌زمین دراز کرده و همگان را به وفاق برای ایران عزیزمان دعوت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز پنجشنبه- یکم شهریورماه- در نخستین پیام پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) در ایام اربعین حسینی و با طلب یاری از پروردگار متعال، دست خویش را به سوی تک‌تک دلدادگان تمدن، فرهنگ و هنر ایران‌زمین دراز کرده و همگان را به وفاق برای ایران عزیزمان دعوت می‌کنم.»

صالحی امیری چهارشنبه- ۳۱ مردادماه- با کسب ۱۶۸ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کابینه دولت چهاردهم راه پیدا کند و سکاندار این وزارتخانه شد.

وی متولد ۱۳۴۰ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهم‌ترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

دعوت صالحی امیری از دلدادگان تمدن، فرهنگ و هنر ایران برای وفاق و همکاری

وی همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ در قالب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در زیرمجموعه دولت فعالیت می‌کرد. در این تاریخ، طرح مجلس شورای اسلامی مبنی‌ بر تبدیل این سازمان به وزارتخانه مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و رئیس‌جمهور وقت موظف شد در مدت مشخصی وزیر میراث فرهنگی را به مجلس معرفی کند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وظیفه اداره مسائل مربوط به آثار تاریخی و باستانی و نیز مدیریت گردشگری در کشور را برعهده دارد.

به گزارش ایرنا، مراسم رای اعتمادِ وزرای پیشنهادی «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، دیروز، چهارشنبه -۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳- در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و تمام ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم، رای اعتماد ۲۸۸ نماینده حاضر در خانه ملت را از آنِ خود کردند.

تاکنون ۱۴ دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده‌ است؛ ابوالحسن بنی‌صدر، شهید محمدعلی رجایی، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، حجت‌الاسلام اکبر هاشمی‌رفسنجانی، حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد، حجت الاسلام حسن روحانی و شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و مسعود پزشکیان، ۹ رئیس جمهوری اسلامی ایران هستند که تا به امروز وزرای پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده‌اند.

«مسعود پزشکیان» پس از آیت‌الله خامنه‌ای، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی، چهارمین رئیس‌جمهوری است که تمام وزرای پیشنهادی‌اش رای اعتماد نمایندگان ملت را به خود جلب می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha