۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85576120
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۹ نوزاد و کودک زیر پنج سال در شیرخوارگاه گلستان نگهداری می‌شوند

گرگان- ایرنا- معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: ۲۹ نوزاد و کودک زیر پنج سال در شیرخوارگاه تحت پوشش این اداره کل در گرگان نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا فشایی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان اظهار کرد: استقبال از قبول سرپرستی این فرزندان در استان زیاد است که یکی از شرایط بچه‌دار نشدن زوجین حداقل پنج سال بعد از ازدواج است.

وی بیان کرد: ۶۴ هزار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش این اداره هستند که ۵۷ هزار و ۱۲۱ نفر در حوزه توانبخشی و هفت هزار و ۱۲۹ نفر در حوزه زنان سرپرست خانوار خدمات می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امسال مجوز استخدام ۸۳ معلول در ادارات استان اخذ شد که در آزمون مربوطه ۳۳۰ نفر شرکت کردند و سهم این استخدامی‌ها برای بهزیستی ۱۲ نفر است.

معاون بهزیستی گلستان گفت: این اداره با استخدام ۷۵ معلول، بیشترین سهم را در بین ادارات استان دارد.

فشایی افزود: سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۷۲ پرونده مددجویان به بخش خصوصی و مراکز مثبت زندگی داده شد که امسال این عدد ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: پرداخت کمک هزینه دانش‌آموزی، دانشجویی دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد به ترتیب ۲ هزار و ۷۱۹ نفر، ۳۹ و نیز ۴۱۷ نفر بود و ۱۴۹ نفر هم در بخش توانبخشی از خدمت سربازی معاف شدند.

وی اضافه کرد: هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری نداریم و به ۷۰۰ نفر حق پرستاری پرداخت می‌شود.

معاون بهزیستی گلستان گفت: در استان ۱۲۰ مرکز ارائه خدمات، شامل شبانه روزی با ۹۹۰ مددجو، مراکز آموزشی توانبخشی و نیز مراکز ویزیت و مراقبت داریم.

شفایی اظهار کرد: سه هزار و ۲۲۰ نفر از جامعه هدف خدمات نشان‌دار بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی با مجموع سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تامین و واگذار شده و به چهار هزار و ۸۰۰ خانوار کمک‌های بلاعوض مختلفی به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha