۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸
کد خبر: 85576121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای شهر قم در یک سوم از روزهای سالجاری ناسالم بوده‌است

قم - ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به وضعیت هوای قم از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: هوای این شهر در یک سوم از رورهای امسال ناسالم بوده‌است.

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا از محیط زیست قم ، سید محمدرضا بهشتی پور در گفت و گویی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه ، ۵۵ روز یعنی یک سوم از سال، هوای شهر قم در وضعیت ناسالم قرار داشته که سه روز آن بسیار ناسالم بوده‌است.

وی با بیان اینکه وضعیت گرد و غبار در استان قم در سالهای گذشته بسیار پیچیده‌تر شده‌است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این بحران زیست محیطی در دولت چهاردهم به عنوان یکی از اولویت‌های جدی مطرح و هرچه سریعتر برطرف شود.

مدیرکل محیط‌زیست قم نیز روز گذشته در نشست تخصصی «بررسی پدیده گردوغبار و فرصت‌ها و چالش‌های زیست‌محیطی در واحدهای تولیدی و معدنی» در قم با بیان اینکه قم جز استان‌های غبار خیز در کشور است، ادامه داد: به‌خاطر خشکسالی و بی‌توجهی‌های صورت‌گرفته به مسأله محیط‌زیست، قم به دومین استان کشور در تولید گردوغبار تبدیل شده‌است.

محمدحسین بازگیر بیان کرده بود: بازگیر ابراز کرد: در سطح کشور ۳۵ میلیون هکتار عرصه آسیب‌دیده و کانون تولید گردوغبار شناسایی شده که در مجموع سالیانه چهار میلیون تن گردوغبار تولید و روانه شهرها می‌کنند.

وی با بیان اینکه تالاب و مناطق حفاظت شده قم هنوز به کانون تولید گردوغبار تبدیل نشده است، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی قم به کانون تولید گردوخاک تبدیل شده که وضعیت ۴۰ هزار هکتار از آن بحرانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha