۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۴۵
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85576230
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۷۸ قطعه اشیای پیش از  تاریخ به موزه قلعه فلک الافلاک لرستان ارسال شد

خرم آباد - ایرنا - رییس موزه ملی ایران با اشاره به ارسال ۷۸ قطعه از اشیای پیش از تاریخ به استان لرستان گفت: این اقدام نتیجه اعتماد به دانش و غیرت همکاران مجموعه میراث فرهنگی در این استان است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان؛ جبرئیل نوکنده، افزود: این اشیا توسط هیات‌های باستان شناسی در دهه ۶۰ میلادی مورد کاوش قرار گرفته بود، که در راستای آماده سازی جهت حضور ارزیاب یونسکو و پیوست فرهنگی پرونده ثبت جهانی خرم آباد به مرکز لرستان انتقال داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: در راستای آماده سازی زمینه حضور ارزیابان یونسکو، موزه اختصاصی پیش از تاریخی قلعه فلک الافلاک در حال راه اندازی و تکمیل است.

رییس موزه ملی ایران ادامه داد: پس از طی مراحل اجرایی و ملزومات فنی، موزه پیش از تاریخ فلک الافلاک پیش از حضور ارزیاب یونسکو نیز برای علاقمندان قابل بازدید خواهد بود.

بنا بر این گزارش در بین این اشیای یاد شده، یک جمجه انسانی مربوط به تپه عبدالحسین دلفان با قدمت ۹ هزار سال مربوط به دوره نوسنگی و اشیا سنگی پناهگاه‌های هومیان و میرملاس کوهدشت و غارهای یافته، قمری و کنجی وجود دارد.

همچنین در میان اشیا ارسالی، نمونه‌های جانوری پیش از تاریخ نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha