پروژه مسافر به کجا رسید؟+‌فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - پروژه مسافر در محدوده ترمینال جنوب تهران در دوره مدیریت ششم جانی دوباره گرفت چراکه به گفته شهردار منطقه ۱۶ پایتخت، این پروژه از سال ۸۳ کلید خورده اما خوابیده بود.

محمد امین سالاری‌پور در مورد آخرین وضعیت این پروژه به ایرنا گفت: پروژه مسافر یک کار مشارکتی بین منطقه ۱۶، سازمان پایانه‌ها و سازمان مشارکت‌های مردمی است.

شهردار منطقه ۱۶ تهران افزود: این پروژه با جلسات و کار جهادی در این دوره مدیریت شهری پی گرفته شده و امروز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته سالاری پور، این پروژه در حال نازک کاری است و در زیرسطحی پروژه هم ۲ طبقه پارکینگ درنظر گرفته و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: یک طبقه زیر سطحی و یک طبقه روی زمین تجاری ساخته شده و در حال نازک کاری است.

شهردار منطقه ۱۶ تهران عنوان کرد: امیدواریم تا ۲ ماه آینده این پروژه شهری را به افتتاح برسانیم و شهروندانی که از ترمینال جنوب استفاده می‌کنند از خدمات این پروژه بهره مند شوند.

سالاری پور با اشاره به مشارکتی بودن پروژه مسافر و تغییرات قیمتی گفت: میزان دقیق هزینه کرد بعد از اتمام پروژه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به دسترسی ها و موضوعات حمل و نقلی این پروژه هم اضافه کرد: با توجه به پل بعثت و موضوعات ترافیکی تمهیدات ویژه‌ای برای ورودی و خروجی‌های پروژه به ویژه دسترسی به پارکینگ مجموعه در حال بررسی و انجام است.

به گزارش ایرنا، ساخت مجتمع‌ خدماتی رفاهی به منظور حفظ آسایش و راحتی رهگذران و مسافران در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع و در پنج طبقه به متراژ تقریبی ۶ هزار مترمربع با رویکرد تجاری تفریحی و تامین بیش از ۵۰۰ واحد پارکینگ تعریف شده که انتظار می‌رود با افتتاح این پروژه پس از سال‌ها انتظار شهروندان و مسافران در پهنه جنوبی پایتخت در یک فضای مطلوب بتوانند از خدمات این پروژه استفاده کنند.

پایانه مسافربری جنوب تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پایانه‌های پایتخت ۲۰ سالی است که منتظر به ثمر رسیدن پروژه مسافر مانده است، طرحی که چهره این پایانه را با اقدامات و برنامه‌های عملیاتی در راستای طرح‌های توسعه‌ای و ساخت مجتمع خدماتی و رفاهی، تغییر جدی خواهد داد.

مسافران ۲۲ استان کشور برای ورود به پایتخت در اغلب اوقات از طریق پایانه مسافربری جنوب یا همان ترمینال جنوب استفاده می‌کنند و این ظرفیت که در منطقه ۱۶ تهران به عنوان یکی از جنوبی‌ترین مناطق پایتخت است سالیان سال است که مغفول مانده بود.

گردشگرانی که هریک می‌خواهند فضایی تفرجگاهی، زیبا و البته برای خرید و استراحت به هنگام اقامت در پایانه جنوب داشته باشند.

منطقه ۱۶ شهرداری تهران از مناطق جنوبی شهر و به دارالشهدای دانش‌آموزی پایتخت مشهور است.

پروژه مسافر به کجا رسید+‌فیلم

این منطقه از پایتخت یک هزار و ۶۵۱ هکتار وسعت دارد و از شمال به خیابان شوش، از شرق به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به بزرگراه آزادگان و از غرب خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب محدود می‌شود که البته مدیریت شهری در دوره جدید بر نوسازی بافت فرسوده این منطقه تمرکز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha