۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85576424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت دولت چهاردهم کنترل قیمت‌ها و مهار تورم باشد 

رشت- ایرنا- نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم گفت: نخستین اقدام و اولویت دولت که خواسته رهبری انقلاب و ملت ایران است باید کنترل قیمت‌ها و مهار تورم باشد.  

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز جمعه در خطبه‌های آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه رشتدر مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: آنچه برای مردم در این سال‌ها رنج‌آور بوده لجام گسیختگی قیمت‌ اقلام مورد نیاز زندگی مردم بوده‌است دولت جدید باید در این خصوص چاره اندیشی کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که دولت چهاردهم باید در دستور کار قرار دهد نظارت، پیگیری و ادامه تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید جمهور است که خوشبختانه دولت و اکثر وزراء خود را ملزم به اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام می‌دانند.

آیت الله فلاحتی دیگر خواسته مردم از دولت جدید را توجه به بخش تولید عنوان کرد و گفت: تولید طی سال‌های گذشته آسیب‌های فراوانی دیده است اگر تولید بویژه در عرصه کشاورزی تقویت شود، گشایش بسیاری در مشکلات مردم ایجاد خواهد شد.

وی همچنین خواستار توجه دولت چهاردهم به وضعیت فرهنگی کشور شد و افزود: عده‌ای از دشمنان در عرصه‌های فرهنگی تاخت و تاز می‌کنند از دولت و در کنار آن شورای فرهنگی کشور انتظار است با رصد و برنامه‌ریزی فنی آسیب‌های فرهنگی را که مایه رنجش مردم متدین است از بین ببرند.

امام جمعه رشت ادامه داد: از کابینه دولت چهاردهم هم می خواهیم کارها را با اولویت استانی انجام دهند و نظر نمایندگان و مسئولان استانی در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

وی بزرگترین مشکل و معظل استان گیلان را مسائل زیست محیطی از جمله پسماند، رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی دانست و تصریح کرد: کشاورزی در گیلان آسیب دیده و ویلا سازی و زمین خواری بلای جان مردم این استان شده است.

آیت الله فلاحتی خواستار برخورد با ویلاسازان و زمین‌خواران شد و افزود: روستائیان برای ساخت منزل در اراضی خود با موانع و مشکلات بسیاری روبرو هستند اما ویلاسازان به راحتی در هزاران متر از اراضی این استان ساخت و ساز می‌کنند.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشت و درمان استان، اظهار کرد: هنوز مردم گیلان بیمارستانی در تراز و جایگاه این استان ندارند و دولت باید به دردهای گیلانیان در این بخش‌ها توجه کند.

وی در ادامه خطبه های امروز به سوم شهریور تاریخ اشغال ایران توسط متفقین اشاره کرد و گفت: ایران در برهه‌های مختلف تاریخ آسیب‌های بسیاری دیده است و ۱۵ میلیون ایرانی در آن سالها جان خود را در فقر از دست دادند؛ پهلوی اول و دوم نیز از عوامل خائن بازمانده از آن تاریخ اند. در هیچ دورانی از تاریخ ایران هیچ حکومتی به مانند دوره پهلوی اول و دوم نتوانست به فرهنگ این کشور آسیب وارد کند.

وی اظهار کرد:احداث اولین راه آهن و دانشگاه را به پهلوی اول نسبت داده اند درصورتی که ۸۰ سال پیش از پهلوی اول راه آهن رشت-پیربازار- انزلی در استان گیلان وجود داشت. این دروغ‌ها ساخته و پرداخته ذهن پس‌ مانده‌های سلطنت طلب و تهی مغزان رسانه‌های معاند است چون نمی‌توانند رشد ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را ببینند.

خطیب جمعه رشت همچنین در ادامه خطبه های امروز با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی و سفر سه میلیون زائر ایرانی به کربلای معلی اظهار کرد: مردم ایران با پای پیاده به دیدار امام سوم شیعیان شتافتند و از این سفر معنوی و مزایای آن بر روح و جان خود بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین به انجام ۲ عملیات حزب الله در روزهای اخیر در خاک اسرائیل نیز اشاره کرد و افزود: این عملیات‌ها نشان داد خانه این اشغالگران غاصب عنکبوتی است و حرکت پهبادهای حزب الله برفراز مراکز نظامی و نقاط حساس این کشور گواه این مهم است که گنبد آهنین آنها پوشالی است و بزودی خانه عنکبوتی آنها فرو خواهد ریخت و این‌کشور جعلی و غده سرطانی به دست همه شبکه‌های مقاومت جمع خواهد شد.

وی اظهار کرد: این دولت پوشالی بداند این دوره با دوره‌های پیشین نظامی‌گری و تجهیزات تسلیحاتی بسیار متفاوت است و ایران قدرتی دارد که پوزه کسانی که بخواهند به ملتهای مظلوم و مستضعف آسیب برسانند را به خاک خواهد مالید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha