اختصاص ۲۲ همت برای پروژه‌های هفته دولت در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۷۳۲ پروژه عمرانی و اقتصادی این استان با اعتبار ۲۲ همت در هفته دولت افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که ۷۰۶ پروژه با اعتبار بیش از ۱۱.۵ همت افتتاحی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز جمعه اظهار کرد: عملیات اجرایی ۲۶ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰ همت (هزار میلیارد تومان) در استان آغاز می‌شود که این اعداد و ارقام امیدآفرین است چرا که دولت بسیار پرکار و فعال در خراسان جنوبی ظاهر شد.

وی افزود: هفته دولت امسال ۴۰ پروژه در حوزه آب و فاضلاب با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود که شامل آبرسانی به ۳۰ روستای استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰ پروژه آبرسانی در حوزه شهری شامل اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و طرح‌های فاضلاب با اعتبار بیش از هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی از اجرا و بهره‌برداری ۷۷ پروژه شرکت گاز استان با اعتبار بیش از چهار همت خبر داد و افزود: در این هفته هشت پروژه گازی هم با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال شروع می‌شود.

عباس زاده با بیان اینکه در حوزه برق ۲۰۲ پروژه توسعه و اصلاح خط با اعتبار سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود، گفت: سه پروژه فوق توزیع برق با پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تحویل مردم می‌شود.

وی اظهار کرد: ۶۰ کیلومتر اجرای خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت نهبندان با معادن شاهکوه، پست ۱۳۲ کیلوولت نهبندان و توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت شهر نهبندان به بهره برداری می رسد و خط پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان تا پایان سال اجرا می‌شود که تحول در توسعه معادن منطقه را به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در بخش توسعه ارتباطات ۵۸ پروژه به ویژه در مناطق روستایی افتتاح می‌شود، ۳۰ مرکز سایت جدید همراه اول و ۲۸ مرکز ارتقای سایت با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی اجرا و بهره برداری طرح هادی در ۱۵ روستا، اجرای ۴۲ پروژه راهداری، ۷۰ پروژه جهاد کشاورزی و ۱۴ پروژه بخش صنعت و معدن با اشتغال ۷۱۲ نفر را از دیگر برنامه‌های هفته دولت برشمرد و گفت: سه پروژه بزرگ بخش صنعت و معدن با اعتبار ۹۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۴۴۰ نفر شروع می‌شود.

عباس زاده با بیان اینکه ۴۲ پروژه عمران شهری و ۱۹۵ پروژه عمران روستایی بهره برداری می‌شود افزود: اجرای این پروژه‌ها سبب ارتقای شاخص‌های بهره مندی استان می‌شود لذا امیدواریم این پروژه ها در دولت چهاردهم با آهنگ سریع‌تر پیش برود.

وی با بیان اینکه خدمتگذاری دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و راه طی سه سال پایه توسعه استان است، گفت: برای توسعه باید زیرساخت‌ها تقویت شود لذا امروز به جرأت می‌گوییم خراسان جنوبی آماده پیشرفت است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این استان از ضعف زیرساخت‌ها طی سالیان گذشته در رنج بود و دولت چهاردهم با این پروژه‌های در دست اجرا، محور توسعه خراسان جنوبی را با جهش بیشتری طی خواهد کرد.

وی گفت: طی یک سال گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن جنوب به شمال (مسیر ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد) به عنوان یکی از پروژه‌های حیاتی شرق کشور و از مهمترین پروژه‌ها برای تجارت بین الملل در راستای احیای جاده ابریشم در استان خراسان جنوبی بودیم.

عباس زاده با اشاره به سالگرد آغاز عملیات اجرایی این پروژه زیرساختی که اربعین سال گذشته با حضور رئیس جمهور شهید در خراسان جنوبی انجام شد، گفت: ۹۷۲ کیلومتر راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد تکمیل کننده کریدور چابهار - سرخس خواهد بود که از جمله پروژه‌های مهم اقتصادی ایران هم محسوب می‌شود.

وی پروژه راه آهن را از مطالبات چندین ساله مردم شرق کشور برشمرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه با توجه ویژه رئیس دولت سیزدهم و با اجازه رهبری از محل تهاتر نفتی آغاز شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن استان ۱۵ شهریور سال گذشته کلنگ زنی شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ۲۰ شهریور ماه و در دیدار مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به اهمیت اجرای این پروژه تاکید کردند لذا پروژه با همکاری دو وزارت راه و نفت آغاز شد و اکنون از فعال‌ترین پروژه‌های عمرانی سطح کشور است.

وی گفت: امیدواریم این پروژه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در دولت چهاردهم با همین سرعت و دقت عمل ادامه داشته باشد.

عباس زاده ادامه داد: زیرسازی این پروژه تا سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد و ۷۰ کیلومتر آن در محور بیرجند - قاین - یونسی آماده ریل‌گذاری است که بهره برداری آن در اولویت استان قرار دارد و امیدواریم طی ۲ سال آینده سوت قطار در این قطعات شنیده شود.

وی گفت: این خط آهن هم برای حمل بار و هم حمل مسافر کمک ویژه ای به توسعه استان می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه مهم احداث خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان اضافه کرد: این پروژه نیز یکی از مهمترین کارهای زیرساختی دولت برای تضمین و پایداری انرژی گاز در استان بوده که ظرفیت فوق العاده ای برای سرمایه گذاری است.

وی به تکمیل این پروژه طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: تیر سال گذشته این پروژه در گرمترین نقطه زمین و در بادهای ۱۲۰ روزه سیستان آغاز و طی یک سال افتتاح شد لذا رکورد اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن در کشور شکسته شد که باید از دست اندرکاران شرکت گاز قدردانی ویژه داشته باشیم.

عباس زاده افزود: این خط ۱۷۶ کیلومتری گاز با اعتبار بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شد یعنی اگر طی چهار سال کل اعتبارات عمرانی استان را یکجا دریافت و خرج کنیم به اندازه اعتبار این پروژه است و این پروژه برای سرمایه‌ گذاری در سربیشه و نهبندان فوق العاده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سه سال خدمت دولت سیزدهم که زود به پایان رسید، خدمات ارزشمندی برای استان به همراه داشت، گفت: دولت سیزدهم با رویکرد مردمی و محرومیت زدایی شروع به کار کرد لذا دست پر دولت برای استان خراسان جنوبی به ویژه در مباحث اساسی و زیرسازی، محسوس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha