۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85576457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری جوی در استان بوشهر تداوم دارد

۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85576457
ناپایداری جوی در استان بوشهر تداوم دارد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد طی امروز تا روز یکشنبه ناپایداری جوی در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب تداوم دارد.

پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در برخی نقاط به ویژه نواحی شرقی، مرتفع و بخش‌هایی از جنوب استان، وقوع ناپایداری های موقت جوی بصورت رشد ابرهای همرفتی، وزش تندباد لحظه ای، رعد و برق و رگبار پراکنده باران مورد انتظار است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز با وقوع ناپایداری جوی بارش‌های در برخی از مناطق استان و بویژه شهرستان دشتستان رخ داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین طی هفته پیش رو نیز به سبب وزش جریانات جنوبی میزان شرجی و رطوبت هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر، در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب در برخی نقاط، به ویژه نواحی شرقی و بخش های جنوبی استان وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در آب‌های استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

تداوم روند افزایشی رطوبت در استان بوشهر

خلیج فارس مواج می‌شود

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۳ ، مد اول ساعت ۱۰:۱۷، جزر دوم ساعت ۱۶:۳۸ و مد دوم ساعت ۲۲:۵۵ خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم و خورموج با ۴۴ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha