۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85576474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری تور سواد رسانه‌ای در کشور

۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85576474
برگزاری تور سواد رسانه‌ای در کشور

اراک - ایرنا - تور سواد رسانه‌ای در راستای کاهش آسیب‌های فضای مجازی و معرفی فرصت‌های فضای مجازی از تابستان ۱۴۰۲ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته امداد استان مرکزی با حضور ۷۹۰ نفر از کودکان و نوجوانان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، هدف از برگزاری این تور، ارتقای سواد رسانه خانواده‌ها، جلوگیری از آسیبها فضای مجازی و آشنایی با مخاطرات رسانه‌ها و همچنین استفاده درست از فرصت‌های فضای مجازی و آشنایی مددجویان از فرصت‌های شغلی فضای مجازی است.

در این تور، مباحثی در خصوص فرصت‌ها، انواع محتوا فضای مجازی، آسیبها و نکاتی در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها و تبلیغات توسط کارشناسان مطرح شد.

در این زمینه "سروان حامد راهزانی" ریس اداره تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری در زمینه قوانین وجرایم سایبری به ارایه سخنرانی و مشاوره پرداختند.

علاوه بر سواد فضای مجازی، کارگاه‌هایی در زمینه ایجاد اشتغال، انواع تولید محتوا برگزار شد و دربرخی شهرستانها کارگاه‌ها با حضور "معصومه قاسمی" مشاور خانواده و از کارشناسان پلیس فتا توضیحاتی در زمینه رفتارهای صحیح و جلوگیری رفتارهای پرخطر در جهت مشاوره در خدمت والدین بودند.

خانم مرادی مدرس سواد رسانه‌ای دراین باره گفت : با معرفی فرصت.های شغلی و همچنین شغل‌های خانگی در فضای رسانه‌ای امیدواریم بانوان به طور جدی‌تر در کسب و کارهای دیجیتال وارد شوند و باعث بهره‌برداری مفید بیشتر برای خانواده‌ها باشند.

وی ادامه داد: از طرفی ارتقای سواد رسانه‌ای مادران باعث ایجاد برخورد مناسب با اعضای خانواده و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی می‌شود.

مرادی در پایان اظهار کرد: در تور سوادرسانه‌ای، درباره انواع تولید محتوا و یا به عبارتی سواد دیجیتال و هوش مصنوعی صحبت شده است. تحلیل انیمیشن‌ها و بازی‌های، و چگونگی هویت بخشی نوجوان‌ها و ارائه نکات تربیتی لازم به خانواده ها از دیگر برنامه‌های این تور بوده است.

گفتنی است، طی این ۲ سال حدود ۲ هزار نفر در گروه‌های سنی مختلف در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha