امام جمعه موقت شیراز: فلسطین مساله اصلی امروز جهان اسلام  است

شیراز-ایرنا-امام جمعه موقت شیراز مهمترین مساله جهان اسلام را فلسطین دانست و گفت: امیدواریم کشور ایران که مصمم به دفاع از حاکمیت خود است پاسخ کوبنده ای به اسراییل بدهد و حاصل جمع این اقدامات و تنویر افکار عمومی در سراسر جهان نابودی نزدیک رژیم خونخوار اشغالگر قدس باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز اظهار کرد: هم‌اکنون در یازدهمین ماه از شروع طوفان الاقصی و در یک جنگ بسیار نابرابر رژیم تروریستی و کودک‌کش صهیونیستی بر علیه عده‌ای از کودکان، زنان و مردم کوچه بازار به سر می‌بریم.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: رژیم صهیونسیتی در بمباران اخیر از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرد یعنی از آخرین سلاح‌های ساخت آمریکا و متحدانش بهره برد؛ سلاح‌هایی که استفاده از آنها در کنوانسیون‌های بین‌المللی نظامی در جنگ‌های شهری ممنوع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اسراییل با حمایت دولت جانی و تروریست پرور آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی خودش از این سلاح‌ها استفاده می‌کند، گفت: هم‌اکنون آمارهای شهدای فلسطین از ۴۰ هزار نفر و زخمی‌ها و مجروحین این کشور از ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده و متأسفانه اوج وقاحت دولت اشغالگر قدس را در تعدی و تجاوز به حریم کشور ایران هم شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از سویی آنها جریان آتش بس و صلح را مطرح می‌کنند اما از سوی دیگر برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه نسبت به اعزام ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌ها و ارسال بمب‌ اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی گفت: جای تأسف است برای افرادی که خودشان را بزرگان و کدخدای دهکده جهانی معرفی می‌کنند اما در محاسبات‌شان آنقدر ذلیل و ناتوان هستند که هنوز پس از ۱۱ ماه بر سر کودکان، زنان و مردان کوچه و بازار بمب می‌ریزند، سلاح‌های آنها حتی بیشتر از سلاح‌های به کار گرفته شده در جنگ بین اوکراین و روسیه است اما عجیب است که باز هم می‌خواهند آزموده را آزمایش کنند.

وی ابراز کرد: امیدواریم این حرکت رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس مورد تنویر روز افزون افکار عمومی شود، حمل تابوت اسراییل توسط تظاهرات‌کنندگان در واشنگتن پایتخت آمریکا حاکی از آن است که رژیم اشغالگر قدس در حال اضمحلال و نابودی است.

امام جمعه موقت شیراز به رویکرد رییس دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: در برنامه‌ها مناظرات انتخاباتی شاهد بودیم که مسعود پزشکیان به عنوان نامزد ریاست جمهوری در سخنانش به نهج‌البلاغه زیاد تمسک می‌کردند؛ امیدواریم این تمسک و اطلاعات او از نهج‌البلاغه منشور و محور مدیریت و عملکرد ایشان در طول چهار سال سکانداری او باشد.

وی بر حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین حسینی امسال تأکید کرد .

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی یادآور شد: امیدواریم مسوولان از این فرصت در جریان معرفت افزایی، فرهنگ‌سازی و وحدت بخشی به امت اسلام بهره‌برداری و استفاده بیشتری کنند.

او اضافه کرد: برای جاماندگان اربعین و کسانی که موفق به اعزام به کربلا نشدند برنامه‌های خوبی دیده شده و آنها می‌توانند با راه‌اندازی راهپیمایی به سوگواری بپردازند؛ چندین سال است که با تمهیدات اتخاذ شده توسط مسوولان، استان فارس بهترین راهپیمایی را از نظر کمی و کیفی دارد؛ امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم در این راهپیمایی باشیم.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نخست نمازجمعه هم اظهار کرد: تقوا محور و اساس و هدف اصلی برای رسیدن به فضایل اخلاقی و دوری از انحراف و کجی و عاملی برای قرب الهی در بعد فردی و کمالگرایی در جامعه معرفی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی ادامه داد: در جای جای قرآن توصیه به تقوا را خداوند و اهل بیت (ع) به انسان توصیه کرده‌اند؛ بزرگان ما تقوا را به مراقبت و ملاحظات در گفتار و رفتار معنا کردند.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: در دوران پر هیاهوی کنونی که امواج تبلیغات وسیعی در آن گسترش یافته باید تقوا پیشه کرد هم در مسایل معنوی و هم مادی هم در دنیا و هم برای آخرت کرد.

وی با اعتقاد به اینکه تقوا موجب هدایت است، گفت: در این زندگی پر پیچ و خم و پر چالش که مشکلات عدیده‌ای بر سر راه همه انسان‌ها قرار دارد تنها راه برون رفت از این چالش‌ها و دست اندازها این است که همه ما صاحب لباس تقوا شویم.

او تقوا را موجب قدرتمند شدن برای تشخیص حق از باطل دانست و گفت: گرچه‌ ایمان شرط لازم است اما کافی نیست، شرط کافی وقتی هست که همراه ایمان، تقوا هم باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha