۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85576484
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاندار: همدان رتبه اول احیای واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرد

همدان-ایرنا- استاندار همدان، از احیا و بازگشت به چرخه تولید ۳۰۵ واحد تعطیل در سه سال گذشته خبر داد و گفت: طبق اعلام وزارت کشور این استان رتبه اول احیای واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر همدان به مناسبت آغاز هفته دولت افزود: این واحدهای راکد تولیدی در زمینه صنعتی، کشاورزی، معدنی گردشگری و خدمات به چرخه تولید بازگشت.

مقام ارشد دولت در استان اظهار کرد: واحدهایی به چرخه تولید برگشت که محصولات آن در کشور کم نظیر و بی نظیر است مانند کارخانه مهان کاغذ و نیز تلاش شد قطب دارویی در استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در طول خدمت دولت مردمی سیزدهم تمام توان به کار گرفته شد که خدمات ارزنده و شایسته ای به مردم ارائه شود.

قاسمی فرزاد افزود: این سه سال تلاش کردیم که بخش‌های مختلف رشد داشته باشد و در بررسی های وزارت کشور از عملکرد و اقدامات واحدهای این استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه دوم کشور را در اقدامات و عملکرد کسب کردیم.

استاندار همدان از رشد ۲۰ درصدی حوزه صنعت خبر داد و گفت: در حوزه معدن ۶۰۰ درصد حقوق وصول شد و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رتبه پنجم کشوری از آن استان همدان شد.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی سه طرح اقتصادی با اعتبار ۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شد.

استاندار: همدان رتبه اول احیای واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرد

وی ادامه داد: در عرصه اشتغال جزو سه استان برتر کشور هستیم و تحقق بالای ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان و بیانگر این حقیقت است.

استاندار همدان از رشد پنج برابری تسهیلات حمایتی خبر داد و گفت: توجه و حمایت از ۶۱ کانون‌ کسب و کار شهری و روستایی انجام شده است.

قاسمی‌فرزاد افزود: رشد بیمه های اجباری بیش از ۱۰ هزار نفر نشان دهنده رونق کسب و کار در استان است و سال‌های پیاپی بیمه بیکاری رشد منفی داشته یعنی کارگاه‌های ما تعطیل نشدند که جزو افتخارات ما است.

وی یادآور شد: با توجه به مشکل بحران بی آبی در شهر همدان با پشتکار و حمایت‌ها پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان ظرف ۶ ماه انجام شد.

استاندار همدان ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر آب مصرف شبانه روزی در همدان از آب چاه، سد و تالوار است و برای مدیریت منابع آبی تلاش‌ها صورت می‌گیرد و گزارش گیری می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در شهرها و روستاها کارهای جهادی و انقلابی با ظرفیت خیران در حال انجام است افزود: هم اکنون آبرسانی به ۳۶۰ روستا با همکاری جهاد سازندگی سپاه حوزه محرومیت زدایی قرارگاه سازندگی سپاه آبرسانی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: پلمب چاه‌های غیر مجاز، سند دار کردن اراضی، ساخت مخازن آب شرب از دیگر اقدامات شاخص طی سه سال گذشته دولت در استان همدان است.

استاندار همدان گفت: در حوزه جهاد کشاورزی راه اندازی اولین پردیس فناوری دانش بنیان، ایجاد سند اصلاح الگوی کشت و راه اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد افزود: جوجه ریزی در استان از یک میلیون و ۲۰۰ تا ۵۰۰ قطعه در هر دوره به چهار میلیون و ۵۰۰ افزایش یافت که علاوه بر تامین مصرف استان موجب ثبات قیمت و فراوانی مرغ در بازار شد که صادرات نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار اصله درخت با کمک مجموعه ها و منابع طبیعی تولید شده است.

استاندار همدان اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن هم اکنون برای همه شهرهای استان زمین تهیه شده است، کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی از یک سال به یک ماه و الحاق ۱۴۷ هکتاری کوی پرواز از دیگر اقدامات در این حوزه است.

قاسمی فرزاد گفت: در بیمه سلامت پنج دهک اول از پرداخت حق بیمه معاف شدند و برهمین اساس ۸۵۰ هزار نفر به صورت رایگان از بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: راه اندازی بیمارستان تخصصی کودکان پس از ۱۴ سال همدان را به قطب درمانی تبدیل کرد و افتتاح مرکز پرتودرمانی جامع سرطان نیز از دیگر اقدامات شاخص حوزه پزشکی است.

استاندار همدان گفت: افتتاح بزرگترین بلوک خوابگاهی ریحانه ۲، برگزاری ۲ دوره انتخابات، چهار دوره سفر در همه شهرستان‌ها در طول این سه سال انجام شده است.

قاسمی فرزاد با تبریک روز پزشک افزود: پزشکان در دوران کرونا خدمات ارزشمندی به مردم دادند که قدردان آنها هستیم.

وی یادآور شد: روز گذشته، زاد روز فیلسوف حکیم و دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی سینا، به نام روز پزشک و روز همدان ثبت شده است.

قاسمی فرزاد افزود: در فرهنگ ما این دانشمند و فیلسوف خیلی شناخته شده نیست که امیدوارم دستگاه‌های فرهنگی بتوانند این شخصیت را معرفی کنند.

استاندار همدان گفت: تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی همدان که با فرهنگ اعتقادی و قرآنی ما در هم آمیخته شده نباید فراموش شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha