۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85576497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور از بازگشت دو میلیون زائر کربلا به کشور خبر داد

قصرشیرین- ایرنا- وزیر کشور با تسلیت ایام اربعین از خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران از مرزهای ۶ گانه خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۲ میلیون نفر به کشور برگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسکندر مومنی ظهر جمعه در حاشیه بازدید از مرز خسروی و منذریه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی خوب ستاد اربعین استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین و زیرساخت های خوبی که در این مرز ایجاد شده، افزود: در مجموع ۱۵ درصد زائران از مرز خسروی تردد کردند که از ترددهای انجام شده ۴۵۰ هزار نفر زائر از این پایانه مرزی خارج و ۲۰۰ هزار نفر وارد شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود به ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر برسد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده که مرز رسمی خسروی برای کاروان های زیارتی حج و زیارت در طول سال دایمی شده و مورد استفاده قرار گیرد تا زائران در طول سال از این مرز استفاده کنند.

مومنی افزود:  اکنون با تسهیلاتی که فراهم شده مشکل خاصی در عبور و مرور نداریم و زائران نیز همکاری خوبی داشته اند. 

وزیرکشور ادامه داد: در مرز خسروی با توجه به اینکه تردد زائران با خودروهای شخصی به سمت پایانه ها بیشتر بوده از این رو پارکینگ هایی پیش بینی شده است و نگرانی نداریم.

مومنی در خصوص انتخاب مرز خسروی به عنوان اولین سفر وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه این مرز سه سال است بازگشایی شده ازاین رو نیاز است که در اولویت قرار گیرد.

وی با توصیه زائران که سفر خود را به اربعین موکول نکنند از تداوم خدمات‌رسانی تا ۲ روز بعد از اربعین خبر داد.

اسکندر مومنی وزیر کشور در اولین سفر استانی‌اش صبح امروز جمعه به استان کرمانشاه سفر کرد و بلافاصله به منظور بازدید از زیرساخت های اربعین به مرز خسروی رفت.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha