۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85576601
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فیلم| وزیر کشور: اربعینی‌ها از همان مرزی که خارج شده اند به کشور برگردند

ایلام- ایرنا- وزیر کشور در مرز مهران، گفت: به زائران توصیه می شود که از همان مرزی که به زیارت عتبات عالیات مشرف شده اند، به کشور بازگردند.

به گزارش ایرنا، "اسکندر مومنی" روز جمعه در جریان بازدید از پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران، در جمع خبرنگاران مستقر در این پایانه، اظهار کرد: حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای ۶ گانه کشور خارج و حدود ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشته اند.

وی با بیان اینکه موج بازگشت زوار اربعین حسینی به کشور آغاز شده است، تصریح کرد: زوار اربعین حسینی خوشبختانه بازگشت خود را به کشور مدیریت کرده و خوشبختانه مشکلی در زمینه تردد و بازگشت زوار به کشور در مرزهای کشور به ویژه مرز مهران وجود ندارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حدود ۴۸ درصد تردد زوار اربعین حسینی از طریق مرز مهران انجام شده است، یادآور شد: همه دست اندرکاران اربعین در تلاش هستند که شرایط به بهرتین نحو ممکن برای تردد( ورود و خروج زوار) فراهم شود.

مومنی با توصیه به زوار مبنی بر اینکه از همان مرزی که از کشور خارج شده اند از همان مرز نیز به کشور برگردند، گفت: همکاری و تعامل بسیار خوبی با مسئولان عراقی وجود دارد و از دولت و ملت عراق برای مهمان نوازی از زوار اربعین بسیار قدردانی می شود.

وی با اشاره به اینکه ایستایی زوار و گره ترافیکی در مرز مهران نیز وجود ندارد و مشکلات تردد زوار نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است، خاطرنشان کرد: زوار اربعین، بازگشت خود را روزهای باقی مانده مدیریت کنند و ساعت های خنک شبانه روز را برای تردد از مرزها انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، بازدید از زیرساخت‌های پایانه شهید سلیمانی مرز بین‌المللی مهران، میدان اربعین و همچنین شرکت در نشست ستاد اربعین از جمله برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان ایلام و شهرستان مهران است.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha