۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85576615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات و دستاوردهای نظام به درستی برای مردم تشریح شود

ایلام - ایرنا - خطیب موقت نماز جمعه ایلام با اشاره به گرامیداشت هفته دولت، گفت: دستاوردها و خدمات دولت ها و نظام اسلامی، بایستی به درستی و شفاف برای آگاهی مردم از پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین " شمس الدین سراج" در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام، با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر توسط منافقان کوردل و هفته دولت، اظهار کرد: اقدام ها و برنامه های انجام شده در کشور، یا اطلاع رسانی نمی شود و یا اطلاع رسانی سطحی می شود، باید این اقدام ها را به صورت صحیح برای مردم تبیین شود.

وی بیان کرد: نظام اسلامی بر مبنای مردم و ولایت فقیه بنا شده و بن بستی در کشور بر اساس منشور آن نداشتیم و بعد از شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، انتخابات در موقع خود برگزار شد و رئیس جمهور انتخاب شد و این امر نشان دهنده اقتدار و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است.

خطیب موقت نظام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای حاکمیت قرآن و اسلام شکل گرفته و بر اساس ارزش های دینی تداوم یافته است، گفت: باید به دولت جدید پس از تشکیل کابینه فرصت داد که انشاالله دولت به کار خود برای حل مشکلات مردم گام بردارد.

حجت الاسلام سراج با اینکه نقطه قوت نظام اسلامی مردم سالاری دینی است، گفت: مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم رای اعتماد داد و برخی از وزرا متعلق به دولت سیزدهم هستند و این بیانگر تشکیل یک دولت فراجناحی است.

وی افزود: مردم از بدو پیروزی انفلاب تاکنون در انتخاب رییس جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نقش مستقیم داشته اند و دموکراسی واقعی در کشور ایران اسلامی وجود دارد.

حجت‌ الاسلام سراج به دولت چهاردهم و دولت های آتی توصیه کرد: در تعیین کابینه فراجناحی عمل کنند و نخبگان دولت ها و جناح های مختلف که هم متعهد و هم دانا، متخصص و کاردان به مسائل هستند به کارگیری شوند و افراد کارآمد و صالح به خدمت به کار گرفته شوند که شاهد تحرک خوبی در دولت چهاردهم باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیام اربعین حسینی، پیام معرفت و آگاهی است، یادآور شد: احیای اربعین به معنای اربعین نهضت کربلا و در امتداد رسال بزرگ حضرت زینب(س) و ائمه اطهار(ع) بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی است.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه خدمات رسانی و تسهیل در تردد زوار در سال جاری بسیار مشهود و قابل لمس بوده است، ابراز کرد: خوشبختانه همه مردم و مسئولان پای کار خدمت رسانی به زوار اربعین هستند و امسال زیرساخت های اربعین نقش مهمی در رضایت زوار داشته است.

وی تاکید کرد: زیرساخت ها و گیت های تردد در مرز زرباطیه کشور عراق با وجود تعدد زائران، از رشد و توسعه چندانی برخوردار نبوده و لازم است که دولت عراق یک پایانه وزین و در شأن زائران اهل بیت(ع) ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین سراج با تاکید بر ساماندهی موضوع پذیرایی و تغذیه زوار اربعین حسینی، بیان کرد: باید از اسراف در موضوع پذیرایی از زوار جلوگیری شود، و پذیرایی از زوار در موکب ها باید به متناسب شرایط جوی و گرمای هوا باشد و این موضوع را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه اربعین باید توسط مردم، موکبداران و خیرین اداره شود، ابراز کرد: دولت در موضوع اربعین باید نظارت کننده باشد و زیرساخت ها را فراهم کند و از ورود دولت و اعتبارات دولتی به اربعین خودداری شود و دولت فقط در حوزه امنیت، نظارت و ایجاد و توسعه حوزه های زیرساختی و فنی اربعین ورود کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha