شروع مقتدرانه در فیلیپین؛ درخشش نوجوانان کاراته ایران در آسیا

تهران- ایرنا- نوجوانان کاراته ایران با کسب مدال‌های متعدد، عملکرد درخشانی از خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا برجای گذاشتند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بیست و دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا از صبح امروز در شهر مانیل فیلیپین آغاز شد که تیم ایران در روز نخست به ۳ مدال طلا و ۳ برنز دست یافت.

تیم کشورمان در دو بخش کاتا (اجرای فرم) و کومیته (مبارزه) دختران و پسران و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید، در این رویداد قاره‌ای حضور یافته است.

در رقابت‌های روز نخست، تیم ایران به ۲ مدال طلا و یک برنز در بخش نوجوانان دختر، یک طلا و یک برنز در نوجوانان پسر و یک برنز در کاتای تیمی پسران، دست یافت.

در وزن ۴۷- کیلوگرم نوجوانان، پارمیس علیپور برابر رینزی اودا از ژاپن، چک لی از ماکائو و اوهان لو از ویتنام به برتری رسید و به فینال قدم گذشات. دختر شایسته کاراته ایران در مبارزه پایانی نیز با حساب، ۸ بر صفر نورینیسا دایخان از قزاقستان را شکست داد و اولین مدال طلای تیم ایران را به ارمغان آورد.

شروع مقتدرانه در فیلیپین؛ درخشش نوجوانان کاراته ایران در آسیا

در وزن ۶۱ - کیلوگرم نوجوانان، ساغر جندقی در دور اول با حساب ۸ بر یک، لارا سارهان از عربستان را شکست داد و سپس با حساب، هفت بر یک مقابل آیدابون موساخونت از ازبکستان پیروز شد و به فینال رسید. وی در فینال، پس از تساوی یک بر یک مقابل نورینیسا دایخان از قزاقستان با توجه به امتیاز کسب شده با قانون سنشو (امتیاز نخست) برنده مبارزه شد و طلا گرفت.

در وزن ۶۳- کیلوگرم پسران، امیرعلی تیموری با کسب سه پیروزی متوالی مقابل رقیبان خود راهی فینال شد و در دیدار پایانی نیز با حساب هشت بر صفر، احمد الصعود از اردن را شکست داد و طلایی شد.

همچنین مریم گرزین در وزن ۶۱+ کیلوگرم دختران، محمد عبدالهی در وزن ۵۲- کیلوگرم پسران و کاتای تیمی پسران با ترکیب آرمین جوانی، امیررضا مسلمان، سینا نوری موفق به کسب مدال برنز شدند.

نوجوانان کاراته ایران در حالی عملکرد درخشانی در مسابقات قهرمانی آسیا داشتند که سال گذشته در این رویداد به ۱ طلا و ۲ برنز در بخش دختران و ۲ برنز در بخش پسران رسیده بودند.

رقابت‌های رده سنی جوانان و امید نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

شروع مقتدرانه در فیلیپین؛ درخشش نوجوانان کاراته ایران در آسیا

گفتنی است در حاشیه روز نخست این رقابت‌ها، سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته ایران با آنتونیو اسپینوس رئیس فدراسیون جهانی این رشته دیدار و در خصوص مسائل روز کاراته ایران و جهان، گفت‌وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha