۹ پروژه تامین برق طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی تکمیل شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۹ پروژه توسعه شبکه به منظور تامین برق متقاضیان در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن با ۳۸۵ میلیارد ریال هزینه کرد تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، مهدی دادگر روز جمعه بیان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث و ۲۱ دستگاه ترانسفور ماتور نصب شده است.

وی افزود: ۱۲ پروژه توسعه شبکه به منظور تامین برق متقاضیان شهری با ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار و احداث ۳۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، نصب ۱۹ دستگاه ترانس و ۲ هزار و ۹۲۱ کنتور اجرا شده که به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: توسعه شبکه به منظور تامین برق متقاضیان روستایی نیز با ۱۳ پروژه و سرمایه گذاری ۳۵۹ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد که در اجرای آن ۱۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۲.۵۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث و ۱۳ دستگاه ترانس و هزار و ۹۵۱ دستگاه کنتور نصب شده است.

وی از اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی با اجرای ۱۵ پروژه و سرمایه گذاری ۵۷۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۳ کیلومتر ترمیم و اصلاح شبکه فشار ضعیف و ۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط اجرا شده است.

دادگر ادامه داد: همچنین نصب ۴۹ دستگاه ترانس، ۱۷۸ دستگاه چراغ روشنایی، ۶۸۵ دستگاه کنتور، تعویض هزار و ۲۷۵ پایه فرسوده از دیگر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت است.

وی گفت: ۹ پروژه اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق شهری شامل اصلاح شبکه و لوازم اندازه گیری با اعتبار ۱۳۶ میلیارد ریال اجرا شد که در این پروژه‌ها بیش از چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و هفت کیلومتر شبکه فشار متوسط ترمیم و اصلاح، ۱۰ دستگاه ترانس، ۲۹۶ دستگاه کنتور نصب و ۲ هزار و ۲۸۶ پایه فرسوده تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همچنین۱۳ پروژه توسعه و اصلاح شبکه‌های روشنایی معابر شهری و روستایی با هزینه کرد ۱۱۴ میلیارد ریال شامل توسعه و بهسازی هفت کیلومتر شبکه روشنایی معابر و تعویض هزار و ۴۴۷ دستگاه چراغ روشنایی اجرا شده که به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افزود: در راستای کاهش تلفات ۱۳۹ کیلومتر شبکه سیمی استان با اجرای ۹ پروژه و سرمایه گذاری ۵۳۳ میلیارد ریال به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

دادگر از هوشمندسازی هزار و ۱۱۸ کنتور فهام در سطح استان خبر داد و گفت: هوشمندسازی کنتورهای مشترکان (نصب کنتورهای فهام) با اجرای ۱۱ پروژه و هزینه کرد ۹۳ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: ۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰۵ کیلو وات و سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از برق رسانی به چهار روستای بدون برق استان خبر داد و گفت: روستاهای سرخاب بیرجند، هنگر سربیشه، گل گزی نهبندان و محمد سفلی خوسف با اعتبار ۸۳ میلیارد ریال به شبکه برق سراسری متصل شده که برای بهره برداری از این طرح‌ها یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف، هشت کیلومتر شبکه فشار متوسط اجرا و چهار دستگاه ترانس نصب شده است.

وی افزود: با احداث شبکه ۲۰ کیلو ولت، زیرساخت‌های شهرک صنعتی نهبندان تامین و این پروژه با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح می‌شود که در این پروژه پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط اجرا، ۲ دستگاه ترانس و چهار دستگاه ریکلوزر نصب شده است.

دادگر توسعه شبکه اجرا شده خارج از محدوده خدمات شرکت به هزینه متقاضی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۱۰۱ پروژه با ۵۸۱ میلیارد ریال هزینه کرد افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲۰۲ پروژه توسعه صنعت برق با سرمایه گذاری سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha