خیابان امام رضا(ع) مشهد، میعاد جاماندگان اربعین حسینی 

مشهد -ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در خیابان امام رضا (ع) مشهد از میدان پانزده خرداد این شهر تا حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ روز یکشنبه، چهارم شهریورماه همزمان با اربعین حسینی با حضور مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: فضاسازی ویژه‌ای در خیابان امام رضا(ع) برای تداعی حال و هوای پیاده روی اربعینی در کشور عراق توسط مساجد و هیات های مذهبی با همکاری شهرداری مشهد برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان ادامه داد: در این روز بیش از ۲۰ موکب توسط مساجد و هیات های منتخب مشهد مقدس برای پذیرایی از زائران و مجاوران امام رئوف(ع) برپا می شود.

وی افزود: در این موکب ها خدمات مختلف فرهنگی از جمله قرائت زیارت اربعین، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، اجرای گروه‌ سرودهای آیینی مسجدی، پرده خوانی، تعزیه‌خوانی و چهارپایه‌خوانی نیز ارایه خواهد شد.

حجت الاسلام احمدنیا تصریح کرد: برای فضاآرایی نیز از ۵۰ قاب داربستی، ۵۰۰ بیرق، ۵۰ پرچم بزرگ، ۵۰۰ پرچم سردرب و ستونی و ۱۰ هزار متر ریسه‌بندی استفاده خواهد شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: با تدابیر انجام شده توسط شهرداری مشهد، برای رفاه حال زائران و مجاوران شرکت کننده در این برنامه، پارک خودروی شخصی در پارکینگ پایانه مسافربری امام رضا(ع) رایگان خواهد بود

به گفته وی، اطلاع رسانی شهری نیز در ۵۰ بیلبورد و ۷۰ استرابورد شهری در سراسر شهر مشهد انجام شده است.

مراسم جاماندگان اربعین حسینی هر ساله همزمان با اربعین حسینی در مشهد مقدس برپا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha