مراسم بدرقه جانباختگان حادثه اتوبوس زائران پاکستانی در یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - مراسم بدرقه مصدومان و جانباختگان حادثه اتوبوس زائران پاکستانی عصر جمعه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، مردم و مسئولان و سفیر پاکستان در فرودگاه شهید صدوقی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین علاوه بر مداحی و عزاداری، "محمد مدثر تیپو " سفیر پاکستان با تشکر از مردم و مسئولان یزد برای بدرقه درگذشتگان و مجروحان این حادثه گفت: از مسئولان استان یزد و همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران، معاون رئیس جمهور و سرپرست وزارت خارجه که در این باره همکاری لازم را داشتند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هواپیما توسط جمهوری اسلامی ایران برای انتقال پیکرها و مجروحان حادثه به کشور پاکستان آماده شده بود ولی بنا به تصمیم نخست وزیر پاکستان توسط یک فروند هواپیمای پاکستانی این انتقال به کشورمان انجام می‌شود.

همچنین در ادامه امام جمعه یزد با تسلیت بروز این حادثه، یاد و خاطره جانباختگان را گرامی داشت و گفت: همه مسئولان اجرایی استان یزد هر کاری که لازم بود با همکاری و هماهنگی انجام دادند که فرآیند این اتفاق در سریع‌ترین و به راحت ترین طرق ممکن سپری شود.

آیت‌الله " محمدرضا ناصری " از بیمارستان‌هایی که مجرومان پاکستانی در آنها بستری بودند و پزشکانی که برای درمان مجروحان تلاش کردند تشکر کرد و افزود: بسیار خوشحالم که مجروحان این حادثه نیز با این پرواز به کشور خود باز می‌گردند.

مراسم بدرقه جانباختگان حادثه اتوبوس زائران پاکستانی در یزد برگزار شد

همچنین " «سید لطف علی " از زائران این حادثه که تعدادی از بستگان خود را از دست داده با شعار لبیک یا حسین(ع) گفت: وقتی تصادف اتفاق افتاد، امدادرسانی خیلی سریع انجام شد که از همه این عوامل امدادی قدردانی می‌کنم.

وی با تشکر از دولت جمهوری اسلامی بیان کرد: از دولت و سفیر پاکستان نیز که خیلی سریع به این موضوع رسیدگی کردند تشکر می‌کنم و اگر نشد به زیارت امام حسین(ع) برویم ولی از همین محل زیارت کردیم و خانواده خود را در این حادثه تقدیم راه سیدالشهدا(ع) کردیم.

اتوبوس حامل زائران اربعین سه‌شنبه شب گذشته از پاکستان به سمت مرز چذابه در حال حرکت بود که به دلیل ایجاد نقص فنی در ترمز اتوبوس در منطقه دهشیر شهرستان تفت استان یزد واژگون شد که در این حادثه ۲۸ نفر جان باختند و ۲۳ نفر مصدوم شدند.

پیکرهای جانباختگان این حادثه امروز پس از مراسم نکوداشت و بدرقه از محل فرودگاه شهید صدوقی توسط یک فروند هواپیمای C۱۳۰ به مقصد پاکستان منتقل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha