۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85576820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده خبرگان: پیام استقامت مردم فلسطین برگرفته از اربعین حسینی است

اهواز - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیام استقامت مردم فلسطین برگرفته از اربعین است، گفت: امروز اربعین حسینی سرمنشا خیرات و برکات برای جهان اسلام است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن حیدری جمعه شب در بازدید از مواکب مستقر در مرز چذابه افزود: پدیده اربعین حسینی نه تنها در تاریخ بشریت بلکه در طول تاریخ اسلام بی نظیر بوده و یکی از مصادیق بزرگ الهی است.

وی افزود: زیارت اربعین از زمان ائمه اطهار آغاز و این سنت الهی در طول تاریخ رایج بود تا حدی که امام حسن عسگری (ع) از آن به عنوان یکی از علائم مومنان یاد می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز زیارت اربعین به رزمایش میلیونی جهان اسلام و شیعه تبدیل شده است و کسانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند از همه کشورهای جهان و حتی دیگر ادیان الهی هستند.

وی افزود: حج، بزرگترین تجمع در جهان اسلام است که حداکثر با حضور ۲ میلیون نفر برگزار می‌شود در حالی که در تجمع اربعین ۲۰ میلیون نفر شرکت می کنند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه محبت امام حسین(ع) همه دل‌ها را به هم‌ پیوند می‌دهد، گفت: وحدت، انسجام و وفاق جهانی که در پیاده‌روی اربعین وجود دارد در هیچ برنامه دیگری اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: باید این اجتماع بزرگ را مقدمه ظهور امام زمان (عج) دانسته و خود را برای حکومت جهانی ایشان آماده کنیم.

آیت الله حیدری گفت: جریان زنده مقاومت فلسطین و طوفان الاقصی آنقدر بی‌نظیر بود که الان اسراییلی‌ها و صهیونیست‌ها در آستانه سقوط هستند و این موضوع از برکات اربعین حسینی است.

طبق تقویم رسمی ایران، روز چهارم شهریورماه ۱۴۰۳ اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha