۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85576989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۷۸ طرح کشاورزی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۷۸ طرح در بخش های مختلف کشاورزی با سه هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت در شهرستان‌های استان به بهره برداری رسید.

محمد محمدزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۴۰ طرح در بخش آب و خاک، ۶ طرح باغبانی و گلخانه، هشت طرح دام و طیور، سه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، هشت طرح نیز در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، هشت طرح در حوزه امور عشایر، ۲ طرح در بخش سازمان امور اراضی و ۲ طرح نیز در بخش شرکت شهرک های کشاورزی و یک طرح در بخش کشاورزی است.

وی افزود: با اجرای این طرح ها برای یکهزار و ۱۶۸ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است و ۳۱ هزار و ۹۸۸ نفر نیز بهره بردار از عملیاتی شدن این طرح ها هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: برای ایجاد این طرح های تولیدی از سوی بانک های این استان ۹۲۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و ۳۰۹ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ۵۷۳ میلیارد ریال اعتبارات ملی نیز برای این طرح ها هزینه شده است.

وی بر مشارکت بهره برداران برای اجرای طرح ها تاکید کرد و گفت: کشاورزان برای اجرای طرح ها حدود یکهزار و ۸۴۵ میلیارد ریال آورده داشته اند.

به گزارش ایرنا، گرامیداشت هفته دولت در ایران از ۲ تا ۹ شهریور ماه هر سال می باشد و طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.

۵۷۰ طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و اقتصادی با اعتبار ۳۱ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha