۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85577012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای بالای ۴۰ درجه در شهرستان طارم ثبت شد

۳ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبر: 85577012
دمای بالای ۴۰ درجه در شهرستان طارم ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد طی شبانه روز گذشته در شهرستان طارم ثبت شد و در روزهای آینده نیز همچنان هوای گرمی در مناطق مختلف استان حاکم خواهد بود.

الهام نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری برای نواحی مختلف استان پیش بینی شده است که از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: فردا /یکشنبه/ با عبور امواج ضعیفی از منطقه در برخی نقاط استان انتظار افزایش ابر و سرعت وزش باد وجود دارد و رگبار محلی و پراکنده باران در ارتفاعات استان محتمل است.

نجفی اظهار داشت: روز دوشنبه شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود و طی این مدت آسمان صاف تا قسمتی ابری است و وزش باد گاهی به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دمای استان طی چند روز آینده نوسانات قابل توجهی نخواهد داشت، گفت:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۲۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به میزان نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۴ و ۳۶ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۸ درجه، خرمدره ۱۸ و ۳۷ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۴۰ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha