تقاضای کاذب و خروج سیمان از خراسان‌شمالی؛ تشکیل ۶ پرونده تخلف

بجنورد- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۶ پرونده با موضوع تخلف عرضه خارج از شبکه سیمان بر خلاف ضوابط در استان به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

مهرداد داودزاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظارت‌ها بر بازار سیمان استان شدت یافته است و تخلف ها در این بخش مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: افزون بر آن، بازرس در کارخانه سیمان مستقر شده و بر نحوه توزیع این محصول مهم نظارت دارد تا از تشدید مشکلات مربوط به کمبود سیمان در بازار استان جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: کمبود سیمان در بازار استان ناشی از محدودیت مصرف برق در کارخانه سیمان بجنورد و کاهش تولید این محصول رخ داده است، البته امید می رود به‌زودی و با برداشته شدن محدودیت مصرف برق برطرف شود.

داودزاده با اشاره به اینکه میزان تولید در کارخانه سیمان بجنورد روزانه ۱۰ هزار تن است گفت: محدودیت میزان مصرف برق در کارخانه سیمان از نیمه تیرماه امسال اعمال شده است و بر این اساس میزان تولید نیز به روزانه چهار هزار تا پنج هزار تن کاهش یافته است.

تقاضای کاذب و خروج سیمان از استان

وی گفت: تقاضای کاذب برای سیمان و خرید بیش از نیاز برخی از سازندگان مزید بر علت کمبود سیمان در بازار استان شده است، از طرفی برخی سودجویان این محصول را از استان خارج می کنند و با ۲ برابر قیمت در استان های همجوار به فروش می رسانند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر پاکت سیمان در بازار استان حدود ۷۳۰ هزار ریال است اما در خارج از استان به ۲ برابر قیمت عرضه می شود.

وی گفت: بازار استان به وسیله بازرسان رصد و نظارت می شود و بر این اساس سیمان توزیع شده در هر شهرستان باید در همان شهرستان مصرف شود و خروج آن به سایر مقاصد تخلف محسوب شده و با آن برخورد می شود.

به گفته داودزاده توزیع سیمان در بازار از محل ذخیره، انجام شده و تاکنون روزانه ۲ هزار تن تا یکهزار و ۷۰۰ تن از این محصول در بازار استان توزیع شده است، البته نیاز بیش از این رقم است.

به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان بجنورد یکی از مهمترین مراکز تولید سیمان در کشور است که با ظرفیت اسمی تولید سالانه یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن و۱۲ نوع محصول مختلف از جمله انواع سیمان و پوزولان طبیعی علاوه بر پاسخگویی به نیاز صنعت ساختمان کشور قادر به صادرات محصول به کشورهای منطقه است.

کارخانه سیمان بجنورد با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه صنعت سیمان، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سیمان فارس و خوزستان و از شرکت های تابعه غیر مستقیم شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین است که در راستای اهداف اقتصادی، ‌اجتماعی و تحقق برنامه های دولت، با اخذ مجوزهای لازم، احداث خط یک با ظرفیت اسمی ۲ هزار تن در روز را با عملیات اجرایی پروژه در سال ۷۲ آغاز و در فروردین سال ۷۸ به بهره برداری رسانده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha