هواشناسی برای بارش باران در چهارمحال و بختیاری هشدار نارنجی صادر کرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وقوع بارش‌های رگباری و رعد و برق در استان برای روز یکشنبه خبر داد و گفت: برای این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی در روز یکشنبه از شدت بیشتری برخوردار است و پس از آن برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌های ضعیفی برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای نیمه غربی از جمله کوهرنگ، اردل، غرب لردگان، سودجان و مرغملک پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا طی روز یکشنبه از صعود به ارتفاعات و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

نوروزی با اشاره به خُنک‌تر شدن هوا در استان طی روزهای اخیر اظهار داشت: تا روز چهارشنبه نوسانات دمایی قابل ملاحظه‌ای برای استان پیش‌بینی نمی‌شود و از روز پنجشنبه دما کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته بلداجی با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و آلونی، بازفت، لردگان و مالخلیفه با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت یا خسارت‌های نقطه‌ای وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha