جهاد کشاورزی سمنان ۲.۵ هزار میلیارد ریال طرح در هفته دولت آماده افتتاح دارد

سمنان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: ۱۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی به ارزش ۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آماده افتتاح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح طرح‌های قابل افتتاح سازمان جهادکشاوری در استان سمنان در هفته دولت پرداخت و افزود : از مجموع ۱۶۰ طرح قابل افتتاح این سازمان ۱۴۸ طرح عمرانی و ۱۲ طرح اقتصادی است که با صرف اعتبار ۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال برای یک هزار و ۴۲۹ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود، ابراز کرد: از مجموع اشتغال ایجاد شده ۵۳۲ نفر به صورت مستقیم و ۸۹۷ نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

جهاد کشاورزی سمنان ۲.۵ میلیارد ریال طرح در هفته دولت آماده افتتاح دارد

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب‌وخاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، عشایری و منابع طبیعی و تعاون روستایی آماده بهره‌برداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تاکید بر مسیله بحران کم‌آبی و تاثیر آن در بخش کشاورزی گفت: تمرکز عمده این طرح‌ها بر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، لایروبی، مرمت و بهسازی قنوات، احداث کانال‌های آبیاری عمومی و انتقال آب با لوله، احداث استخر ذخیره آب، تسطیح اراضی و جاده بین مزارع و شن ریزی و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از طرح ها در حوزه آبخیزداری تعریف شده است خاطرنشان کرد: مرمت و لایروبی طرح های آبخیزداری و به‌ویژه احداث سازه‌های سنگ و ملاتی و بند خاکی محسوب می شود که برای مهار سیلاب و کاهش و جلوگیری از فرسایش آبی آماده افتتاح شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به طرح‌های این سازمان در حوزه عشایری و تعاون روستایی افزود: در بخش طرح‌های اقتصادی بخش عمده آن در حوزه دام و طیور، شیلات، توسعه گلخانه ها، اصلاح باغات و توسعه صنایع کشاورزی تعریف شده است که در این هفته افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.

از ۷۴۷ طرح پیش‌بینی شده برای هفته دولت در استان سمنان ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود.

در بخش اقتصادی نیز ۷۲ طرح بخش خصوصی با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷‌ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ قابل افتتاح است.

عملیات اجرایی ۱۰۸ طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha